RENAULT SCENIC VISION
NOWE SPOJRZENIE NA RODZINNE SAMOCHODY
Samochód koncepcyjny z silnikiem elektrycznym i układem typu range extender wykorzystującym ogniwa paliwowe, Renault Scenic Vision uosabia strategiczne zaangażowanie w zrównoważony rozwój Renault w kwestii ochrony środowiska naturalnego, bezpieczeństwa i integracji.
Wykorzystując głównie materiały pochodzące z recyklingu i nadające się do recyklingu Renault Scenic Vision charakteryzuje się awangardowym designem i nieprzeciętną funkcjonalnością. Wprowadzamy mobilność w nową erę.
Pierwszy
samochód koncepcyjny H₂-Tech
95 %
materiałów nadaje się do recyklingu
70 %
materiałów pochodzi z recyklingu
24 %
większa widoczność wokół auta
Renault Scenic Vision łączy design z efektywnością, przystępnością i zrównoważoną integracją ze środowiskiem naturalnym, eksplorując zupełnie nowy sposób przemieszczania się. Ten samochód koncepcyjny prezentuje nowy język bogatych kształtów oraz delikatnych i strukturalnych linii.
95% materiałów tworzących koncept Renault Scenic Vision - wraz z akumulatorem - nadaje się do recyklingu. 70% materiałów wykorzystanych do stworzenia tego samochodu koncepcyjnego pochodzi z recyklingu. Co więcej, 100% materiałów pozostających w kontakcie z pasażerami pochodzi również z recyklingu.
SILNIK HYBRYDOWY:
Przyjemność z jazdy pojazdem elektrycznym wydłużona wykorzystaniem ogniw paliwowych.
Synchroniczny z uzwojonym wirnikiem nowej generacji zapewnia moc 160 kW, bez użycia pierwiastków ziem rzadkich. Akumulator 40 kWh, nadający się do recyklingu i wyprodukowany we Francji jest dwa razy lżejszy, tańszy i zajmuje mniej miejsca niż w porównywalnych rozmiarów samochodzie elektrycznym.
Ogniwa paliwowe 16 kW uzupełniają pojemność akumulatora elektrycznego 40 kWh wydłużając zasięg samochodu. Trasy o długości ponad 800 km można pokonać bez doładowania akumulatora i z tylko jednym 5 minutowym postojem na zatankowanie wodoru, który pozwala zminimalizować ślad węglowy.
Dzięki wodorowemu range extenderowi, możesz podróżować, ciesząc się w pełni korzyściami silnika elektrycznego: natychmiastowymi przyspieszeniami, cichą jazdą czy brakiem wibracji. Brak zanieczyszczeń w trakcie użytkowania to również duża zaleta, ponieważ samochód generuje jedynie wodę.
90% wypadków drogowych spowodowanych jest błędem ludzkim powiązanym z warunkami na drodze. Safety Coach wspiera kierowcę ostrzegając o niebezpiecznych miejscach i wspomagając jego zachowanie. Połączony ze standardowymi systemami bezpieczeństwa samochodu, pozwala zmniejszyć liczbę wypadków nawet aż o 70%.
HEALTH MONITORING
Czujnik rytmu serca zainstalowany w kierownicy oraz specjalna kamera wykrywają oznaki zmęczenia lub zasłabnięcie kierowcy.
HAPTYCZNY PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
Pedał drży w przypadku wykrycia niebezpiecznej sytuacji, aby nakłonić kierowcę do zdjęcia nogi z pedału. Działanie haptyczne przypomina wibracje po dotknięciu ekranu dotykowego smartfona.
PROWADZENIE POD KONTROLĄ
Czujniki rozmieszczone w samochodzie analizują szereg parametrów (przyspieszenie, płynność jazdy, nieuwagę, prędkość itd.), a w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych uruchamiają działanie Safety Coach.
WIDOCZNOŚĆ LEPSZA O 24%
Wyświetlanie widoku kamery przedniej na przezroczystym panelu na desce rozdzielczej powoduje „zniknięcie” pokrywy silnika z pola widzenia kierowcy. Zwiększenie widoczności z przodu o 24% jest ogromną zaletą Renault Scenic Vision, zapewniającą wyjątkowe wrażenia i bezpieczeństwo jazdy.
DOZNANIA DŹWIĘKOWE
Renault Scenic Vision to początek współpracy między Renault i światowej sławy muzykiem i badaczem dźwięku Jean-Michel Jarre.
„Chodzi o to, aby spróbować w jakiś sposób odkryć, czym jest dźwiękowe DNA Renault, aby mieć rozpoznawalną sygnaturę Renault”.
poznaj również ...
samochody koncepcyjne Renault
Poczuj innowacje poznając samochody koncepcyjne, będące zapowiedzią przyszłych samochodów Renault.
nowa gama Renault
Elektryczny, hybrydowy, czy hybrydowy z możliwością ładowania... Wybierz samochód Renault, który najlepiej Ci odpowiada.
Możliwość recyklingu w 95%: zgodnie z Dyrektywą Europejską 2005/64/WE w sprawie homologacji typu Recykling. Podążając za istniejącymi kanałami recyklingu dla części i materiałów wycofanych z eksploatacji. 70% materiałów pochodzących z recyklingu: ZHCB nie wykorzystuje żadnych surowców i zawiera 70% materiałów pochodzących z recyklingu, pochodzących z istniejących kanałów recyklingu lub przyszłych kanałów opracowywanych na rok 2030+. Jest to jeden z głównych punktów Circular Design stosowanych w naszych przyszłych pojazdach. Pierwszy samochód koncepcyjny H2-tech: zgodnie z wewnętrznym badaniem porównawczym z marca 2022r. jest to pierwszy samochód koncepcyjny wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 16 kW w samochodzie osobowym, który zwiększa zasięg akumulatora elektrycznego o mocy 40 kWh (range extender).