human first program - Renault

human first program

poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg

 

 

Wymiana danych, testy zderzeniowe, symulacje realnych sytuacji - celem Renault jest zmniejszenie liczby i skutków wypadków.

 

Program „Human First Program”, opracowany wspólnie z naukowcami, ekspertami i strażakami, ma jeden cel: poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg każdego dnia.

Youtube jest nieaktywny. Zezwól na umieszczanie plików cookies dotyczących mediów społecznościowych w celu uzyskania dostępu do treści wideo.

do

32

zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia

ponad

60

systemów bezpieczeństwa

ponad

2000

zgłoszonych patentów dotyczących bezpieczeństwaod 1969 roku

ponad

5000

przeszkolonych strażakóww 19 krajach

Renault i straż pożarna, nowe i wyjątkowe partnerstwo

W ramach „Human First Program” Renault nawiązało współpracę z Frères Naudet, reżyserami nagradzanych filmów dokumentalnych o 11 września, czy pożarze katedry Notre Dame, aby podkreślić i zilustrować bogatą współpracę między Grupą a zespołami ratownictwa drogowego. To wyjątkowe wydarzenie, łączące inżynierię oraz badania i rozwój na rzecz „złotej godziny”, czyli cennych minut, podczas których ratownicy robią wszystko, aby uratować ludzkie życie.

zobacz dokument
szkolenia strażaków - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

szkolenia strażaków

Jedyny producent na świecie, który włączył do swojego zespołu inżynierskiego pełnoetatowego podpułkownika straży pożarnej i regularnie współpracuje z zespołami ratownictwa drogowego - Renault w ciągu zaledwie kilku lat przeszkoliło 5000 strażaków z 19 krajów świata! W 2023 roku planowane są nowe szkolenia w Europie i Ameryce Łacińskiej.

QRescue - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

QRescue Renault: oszczędność czasu dla służb ratowniczych

Kod QR umieszczony na przedniej i tylnej szybie pojazdu, QRescue Renault, umożliwia strażakom natychmiastowy dostęp do karty technicznej uszkodzonego pojazdu przeznaczonej dla służb ratowniczych. 

 

Dostarcza strażakom wszystkich przydatnych informacji, aby mogli skutecznie i bezpiecznie interweniować. Blisko 15 cennych minut zaoszczędzonych przy niesieniu pomocy ofiarom w złotej godzinie*.

 

*krytyczna godzina wypadku

Fireman Access - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

Fireman Access

Mimo że nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane w taki sposób, że żadne wewnętrzne przyczyny nie mogą ich uszkodzić, pożar z przyczyn zewnętrznych jest zawsze możliwy. W przypadku rozprzestrzenienia się pożaru na akumulator, wprowadzony przez Renault innowacyjny system dostępu dla strażaków Fireman Access umożliwia skierowanie strumienia węża bezpośrednio na akumulator. Czas interwencji skraca się z kilku godzin do pięciu minut!

SD Switch - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

SD Switch

Innowacyjny wyłącznik „SD Switch” natychmiast odłącza akumulator od instalacji wysokiego napięcia.

bezpieczeństwo, nowoczesne pojazdy

W ciągu 50 lat Renault przyczyniło się do 5-krotnego zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Aby stale poprawiać bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, eksperci z LAB (Laboratorium Wypadków i Biomechaniki) oraz 600 inżynierów i techników nieustannie wprowadzają innowacje. W sumie zgłoszono ponad 2000 patentów i opracowano szereg najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak Fireman Access lub SD Switch.

adas - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia (ADAS)

ADAS to inteligentne systemy, które wykorzystują zaawansowane technologie (czujniki, kamery, sztuczną inteligencję itp.), aby pomóc kierowcom w czasie jazdy. 

 

Jednak 67% kierowców nie korzysta z systemów wspomagania prowadzenia, chyba że są one aktywowane automatycznie (badanie SSHRC z 2019 r.)*, dlatego Renault pracuje nad odwróceniem tego trendu.

 

*system kontroli pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, aktywny inteligentny regulator prędkości, regulator/ogranicznik prędkości

systemy zabezpieczające - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

systemy zabezpieczające

Tylko 25% dzieci jest odpowiednio przypiętych (10% nie jest przypiętych w ogóle)*: dlatego Renault wyposaża swoje samochody w innowacyjne systemy zabezpieczające, aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów.

*badania naturalistyczne/projekty europejskie/IBSR badanie w Belgii

systemy zabezpieczające - bezpieczeństwo pojazdów - Renault

codziennie dokonywanie postępów w zakresie bezpieczeństwa drogowego

LAB, utworzone w 1969 roku przez Grupy Renault i PSA, jest laboratorium zajmującym się wypadkami, biomechaniką i badaniem ludzkich zachowań. Jego misją jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych; w ciągu 50 lat pomogło zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych pięciokrotnie.

mobilność i bezpieczeństwo przyszłości

Polityka bezpieczeństwa drogowego Renault opiera się na 5 osiach: uświadamianie, zapobieganie, korygowanie, ochrona, ratowanie. Stale opracowywane są innowacje, takie jak Safety score, Safety coach i Safety guardian, które zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą.

przyszłość bezpieczeństwa w Renault

H1st vision

H1st vision ucieleśnia naszą wizję bezpieczniejszej mobilności przyszłości oraz badań i rozwoju programu Human First Program Renault. 
Samochód koncepcyjny opracowany wspólnie przez 12 firm należących do ekosystemu Software République, przedstawia wizję mobilności przyszłości, z technologiami zaprojektowanymi w celu zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.

Alt Image C29

bezpieczeństwo, ciągłe innowacje

Aby pomóc zmniejszyć liczbę wypadków na drogach, Renault nieustannie wprowadza innowacje w dwóch bardzo konkretnych obszarach: zapobieganie wypadkom i ułatwienie pracy służbom ratunkowym. Nowe postępy zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą: Safety score, Safety coach, Safe guardian.

Alt Image C29

symulator jazdy ROADS

Rewolucyjne narzędzie do testowania dynamicznego zachowania samochodu, systemów wspomagania prowadzenia i wszystkich systemów informacji kierowcy, imersyjny symulator ROADS stanowi duży postęp w badaniach na rzecz bezpieczeństwa.

safety by Renault: bezpieczeństwo według Renault

poznaj również