bezpieczeństwo według Renault
human first program
poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg
Wymiana danych, testy zderzeniowe, symulacje realnych sytuacji - celem Renault jest zmniejszenie liczby i skutków wypadków.
Program „Human First Program”, opracowany wspólnie z naukowcami, ekspertami i strażakami, ma jeden cel: poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg każdego dnia.
do
32
zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia
ponad
60
systemów bezpieczeństwa
ponad
2000
zgłoszonych patentów dotyczących bezpieczeństwaod 1969 roku
ponad
5000
przeszkolonych strażakóww 17 krajach
W ramach „Human First Program” Renault nawiązało współpracę z Frères Naudet, reżyserami nagradzanych filmów dokumentalnych o 11 września, czy pożarze katedry Notre Dame, aby podkreślić i zilustrować bogatą współpracę między Grupą a zespołami ratownictwa drogowego. To wyjątkowe wydarzenie, łączące inżynierię oraz badania i rozwój na rzecz „złotej godziny”, czyli cennych minut, podczas których ratownicy robią wszystko, aby uratować ludzkie życie.
szkolenia strażaków
Jedyny producent na świecie, który włączył do swojego zespołu inżynierskiego pełnoetatowego podpułkownika straży pożarnej i regularnie współpracuje z zespołami ratownictwa drogowego - Renault w ciągu zaledwie kilku lat przeszkoliło 5000 strażaków z 19 krajów świata! W 2023 roku planowane są nowe szkolenia w Europie i Ameryce Łacińskiej.
QRescue Renault: oszczędność czasu dla służb ratowniczych
Kod QR umieszczony na przedniej i tylnej szybie pojazdu, QRescue Renault, umożliwia strażakom natychmiastowy dostęp do karty technicznej uszkodzonego pojazdu przeznaczonej dla służb ratowniczych.
Dostarcza strażakom wszystkich przydatnych informacji, aby mogli skutecznie i bezpiecznie interweniować. Blisko 15 cennych minut zaoszczędzonych przy niesieniu pomocy ofiarom w złotej godzinie*.
*krytyczna godzina wypadku
Fireman Access
Mimo że nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane w taki sposób, że żadne wewnętrzne przyczyny nie mogą ich uszkodzić, pożar z przyczyn zewnętrznych jest zawsze możliwy. W przypadku rozprzestrzenienia się pożaru na akumulator, wprowadzony przez Renault innowacyjny system dostępu dla strażaków Fireman Access umożliwia skierowanie strumienia węża bezpośrednio na akumulator. Czas interwencji skraca się z kilku godzin do pięciu minut!
SD Switch
Innowacyjny wyłącznik „SD Switch” natychmiast odłącza akumulator od instalacji wysokiego napięcia.
W ciągu 50 lat Renault przyczyniło się do 5-krotnego zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Aby stale poprawiać bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, eksperci z LAB (Laboratorium Wypadków i Biomechaniki) oraz 600 inżynierów i techników nieustannie wprowadzają innowacje. W sumie zgłoszono ponad 2000 patentów i opracowano szereg najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak Fireman Access lub SD Switch.
szkolenia strażaków
Jedyny producent na świecie, który włączył do swojego zespołu inżynierskiego pełnoetatowego podpułkownika straży pożarnej i regularnie współpracuje z zespołami ratownictwa drogowego - Renault w ciągu zaledwie kilku lat przeszkoliło 5000 strażaków z 17 krajów świata! W 2023 roku planowane są nowe szkolenia w Europie i Ameryce Łacińskiej.
QRescue Renault: oszczędność czasu dla służb ratowniczych
Kod QR umieszczony na przedniej i tylnej szybie pojazdu, QRescue Renault, umożliwia strażakom natychmiastowy dostęp do karty technicznej uszkodzonego pojazdu przeznaczonej dla służb ratowniczych.
Dostarcza strażakom wszystkich przydatnych informacji, aby mogli skutecznie i bezpiecznie interweniować. Blisko 15 cennych minut zaoszczędzonych przy niesieniu pomocy ofiarom w złotej godzinie*.
*krytyczna godzina wypadku
codziennie dokonywanie postępów w zakresie bezpieczeństwa drogowego
LAB, utworzone w 1969 roku przez Grupy Renault i PSA, jest laboratorium zajmującym się wypadkami, biomechaniką i badaniem ludzkich zachowań. Jego misją jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych; w ciągu 50 lat pomogło zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych pięciokrotnie.
Polityka bezpieczeństwa drogowego Renault opiera się na 5 osiach: uświadamianie, zapobieganie, korygowanie, ochrona, ratowanie. Stale opracowywane są innowacje, takie jak Safety score, Safety coach i Safety guardian, które zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą.
H1st vision
H1st vision ucieleśnia naszą wizję bezpieczniejszej mobilności przyszłości oraz badań i rozwoju programu Human First Program Renault.
Samochód koncepcyjny opracowany wspólnie przez 12 firm należących do ekosystemu Software République, przedstawia wizję mobilności przyszłości, z technologiami zaprojektowanymi w celu zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
safety by Renault: bezpieczeństwo według Renault