bezpieczeństwo według Renault
human first program
poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg
Wymiana danych, testy zderzeniowe, symulacje realnych sytuacji - celem Renault jest zmniejszenie liczby i skutków wypadków.
Program „Human First Program”, opracowany wspólnie z naukowcami, ekspertami i strażakami, ma jeden cel: poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg każdego dnia.
do
32
zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia
ponad
60
systemów bezpieczeństwa
ponad
2000
zgłoszonych patentów dotyczących bezpieczeństwa
ponad
5000
przeszkolonych strażaków
Renault przeszkoliło 5000 strażaków z 17 krajów w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej, dając im lepszą wiedzę na temat pojazdów nowej generacji. Jedyny producent, który włączył zespoły ratownictwa drogowego w swój proces opracowywania innowacyjnych rozwiązań, jest także jedynym, który zatrudnił czynnego strażaka w swoim dziale inżynieryjnym. Efektem tej współpracy jest opracowanie i wdrożenie QRescue Renault na wszystkie modele (1) , SD Switch (2) i Fireman Access (3).
(1) standard od 2022 r. dla nowych modeli Renault
(2) we wszystkich pojazdach zelektryfikowanych
(3) w pojazdach w 100% elektrycznych E-Tech i hybrydach typu plug-in
szkolenia strażaków
Jedyny producent na świecie, który włączył do swojego zespołu inżynierskiego pełnoetatowego podpułkownika straży pożarnej i regularnie współpracuje z zespołami ratownictwa drogowego - Renault w ciągu zaledwie kilku lat przeszkoliło 5000 strażaków z 17 krajów świata! W 2023 roku planowane są nowe szkolenia w Europie i Ameryce Łacińskiej.
QRescue Renault: oszczędność czasu dla służb ratowniczych
Kod QR umieszczony na przedniej i tylnej szybie pojazdu, QRescue Renault, umożliwia strażakom natychmiastowy dostęp do karty technicznej uszkodzonego pojazdu przeznaczonej dla służb ratowniczych.
Dostarcza strażakom wszystkich przydatnych informacji, aby mogli skutecznie i bezpiecznie interweniować. Blisko 15 cennych minut zaoszczędzonych przy niesieniu pomocy ofiarom w złotej godzinie*.
*krytyczna godzina wypadku
Fireman Access
Mimo że nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane w taki sposób, że żadne wewnętrzne przyczyny nie mogą ich uszkodzić, pożar z przyczyn zewnętrznych jest zawsze możliwy. W przypadku rozprzestrzenienia się pożaru na akumulator, innowacyjny system dostępu dla strażaków Renault Fireman Access umożliwia skierowanie strumienia węża bezpośrednio do wnętrza akumulatora. Czas interwencji skraca się z kilku godzin do pięciu minut!
SD Switch
Aby uniknąć ryzyka porażenia prądem elektrycznym strażaków podczas interwencji, innowacyjny wyłącznik Renault „sd switch” natychmiast odłącza akumulator od instalacji wysokiego napięcia.
W ciągu 50 lat Renault przyczyniło się do 5-krotnego zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Aby stale poprawiać bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, eksperci z LAB (Laboratorium Wypadków i Biomechaniki) oraz 600 inżynierów i techników nieustannie wprowadzają innowacje. W sumie zgłoszono ponad 2000 patentów i opracowano szereg najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak Fireman Access lub SD Switch.
przyszłość bezpieczeństwa w Renault
Polityka bezpieczeństwa drogowego Renault opiera się na 5 osiach: uświadamianie, zapobieganie, korygowanie, ochrona, ratowanie. Stale opracowywane są innowacje, takie jak Safety score, Safety coach i Safety guardian, które zrewolucjonizują bezpieczeństwo za kierownicą.
safety by Renault: bezpieczeństwo według Renault