napęd E-Tech electricRenault Scenic

Dzięki dedykowanej platformie i innowacyjnym rozwiązaniom Renault Scenic E-Tech electric doskonale łączy ze sobą przyjemność z jazdy, zasięg i osiągi.

Jego silnik elektryczny został wyprodukowany we Francji bez użycia metali ziem rzadkich. Aby uzyskać maksymalnie ekologiczny pojazd dla Europejczyków, powinien on korzystać z ekosystemu produkcyjnego skoncentrowanego w Europie.

Osiągi i ochrona środowiska łączą się, aby zapewnić Ci maksymalne wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym.

do

625 km

zasięguzgodnie z normą WLTP

akumulator

87 kWh

moc

220 KM

z 15 do 80% zasięgu w ciągu

37 minut

przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania

do

430 km

zasięguzgodnie z normą WLTP

akumulator

60 kWh

moc

170 KM

z 15 do 80% zasięgu w ciągu

32 minut

przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania

4 powody, aby zdecydować się na Renault Scenic E-Tech electric

¹procedura homologacji w cyklu mieszanym (Worldwide Light Test Procedure).

bezkompromisowa jazda

Platforma - Renault Scenic E-Tech electric

platforma elektryczna

Platforma modułowa AmpR medium Scenic E-Tech electric, z innowacyjnymi konfiguracjami technicznymi, zapewnia lepszy rozkład masy i bardzo nisko położony środek ciężkości. Zmniejsza ciężar oraz zapewnia dynamiczną i reaktywną jazdę.​

Przyjemność z jazdy - Renault Scenic E-Tech electric

przyjemność z jazdy

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy aż 220 KM, Scenic E-Tech electric gwarantuje dynamiczną i responsywną jazdę podczas każdej podróży.

Precyzyjny układ kierowniczy, koła maksymalnie przesunięte do czterech rogów nadwozia oraz sztywność nadwozia zapewniają zwinność i doskonałą przyczepność. Kontrolujesz każdą drogę.

Komfort jazdy - Renault Scenic E-tech electric

komfort jazdy

Platforma Scenic E-Tech electric z dużym rozstawem osi i szerokim rozstawem kół zapewnia optymalną stabilność i maksymalny komfort jazdy. Pasażerowie mogą docenić większą przestronność wnętrza, uzyskaną dzięki płaskiej podłodze, a także doskonały komfort akustyczny dzięki rozwiązaniu Cocoon Effect (technologia odizolowania akumulatora od wnętrza pojazdu, tłumiąca wibracje i hałas toczenia, opatentowana przez Renault).

funkcja one pedal - Renault Scenic E-tech electric

funkcja one pedal

Technologia ta zapewnia szereg zalet, w szczególności płynniejszą i mniej ograniczającą jazdę, zwłaszcza w środowisku miejskim. Pozwala również na zwiększenia zasięgu dzięki odzyskowi energii. Przyspieszanie i zwalnianie pojazdu odbywa się za pomocą jednego pedału. Po zwolnieniu pedału, Scenic E-Tech electric stopniowo zwalnia, aż do całkowitego zatrzymania, optymalizując w ten sposób hamowanie rekuperacyjne. Aby przyspieszyć, wystarczy ponownie nacisnąć pedał. 

zasięg elektryczny dostosowany do podróży

Osiągi - Renault Scenic E-Tech 100% electric

osiągi elektryczne

Na autostradzie, z całkowicie naładowanym akumulatorem, Scenic E-Tech electric może przejechać nawet 400 km. Jest to możliwe dzięki koncepcji opracowanej z myślą o zasięgu, wysokowydajnemu silnikowi i inteligentnemu zarządzaniu zużyciem energii.

Hamowanie rekuperacyjne - Renault Scenic E-Tech electric

hamowanie rekuperacyjne

Dzięki systemowi odzyskiwania energii akumulator Scenic E-Tech electric ładuje się podczas zwalniania lub po naciśnięciu pedału hamulca. Cztery poziomy hamowania rekuperacyjnego, uruchamiane łopatkami przy kierownicy, możesz dostosować do napotkanych warunków drogowych lub swoich nawyków i skutecznie zwiększyć zasięg elektryczny.

Zarządzanie termiczne - Renault Scenic E-Tech electric

pompa ciepła

Dostępna w standardzie pompa ciepła jest połączona z systemem odzyskiwania energii z silnika i z akumulatora, aby zwiększyć zasięg Renault Scenic E-Tech electric i zapewnić komfort termiczny pasażerom, niezależnie od warunków. Rozwiązanie bardzo pomocne zimą.

Widżet zasięgu - Renault Scenic E-Tech electric

zrozum swój zasięg

Widżet, dostępny bezpośrednio na ekranie wskaźników, będzie Cię wspierał podczas podróży po mieście lub na autostradzie. Pomoże Ci monitorować zasięg szacowany na podstawie Twojej jazdy i poziomu naładowania akumulatora Renault Scenic.

wszechstronne ładowanie

Ładowanie AC - Renault Scenic E-Tech electric

ładowanie AC prądem zmiennym

Dzięki ładowarce o mocy 22 kW z łatwością naładujesz Scenic E-Tech electric w dowolnym miejscu. Każdy postój to okazja do naładowania akumulatora: odzyskaj do 50% zasięgu w mniej więcej 2 godziny². Dotarcie tam, gdzie chcesz, nigdy nie było prostsze.

¹w zależności od akumulatora

Ładowanie DC - Renault Scenic E-Tech electric

ładowanie DC prądem stałym

Renault Scenic E-Tech electric doskonale sprawdzi się na długich trasach, w podróżach, na wakacjach. System szybkiego ładowania prądem stałym, kompatybilny ze wszystkimi sieciami europejskimi, pozwala w 30 minut* odzyskać do 2 godzin jazdy autostradą. 

Akumulator long range zapewnia lepszą krzywą mocy, stabilniejszą w czasie. Szybkie ładowanie od 15 do 80%, pozwalające odzyskać 57 kWh, trwa 37 minut.

 

*stacja szybkiego ładowania DC o mocy 150 KW zapewniająca 2 godziny jazdy na autostradach ze średnią prędkością 110 km/h.

Narzędzia do ładowania - Renault Scenic E-Tech electric

optymalizacja podróży samochodem elektrycznym

Skorzystaj z funkcji online dedykowanych podróżom elektrycznym: Scenic E-Tech electric oferuje wstępne ogrzewanie akumulatora, aby umożliwić szybsze ładowanie. W przypadku zaplanowania trasy w Google Maps z wyborem stacji ładowania, pojazd automatycznie dostosowuje temperaturę akumulatora, aby maksymalnie zwiększyć moc ładowania i doradza Ci w kwestii docelowego poziomu odzyskania energii. Idealne w warunkach zimowych do optymalizowania podróży.

akumulatory: spersonalizowany wybór

Korzyści - Renault Scenic E-Tech electric

oferta przeznaczona do wszystkich zastosowań

Scenic E-Tech electric może zostać wyposażony w jeden z dwóch akumulatorów:

- Akumulator long range o pojemności 87 kWh, zapewniający zasięg do 625 km (zgodnie z WLTP). Idealny do wszelkiego rodzaju podróży, w szczególności do 400 km na autostradzie bez ładowania (akumulator w pełni naładowany przy ruszaniu).

- Akumulator comfort range o pojemności 60 kWh, oferujący zasięg do 430 km (zgodnie z WLTP). Idealnie nadaje się do codziennej jazdy, a w razie potrzeby umożliwia również podróżowanie autostradą.

Doświadczenie i serwisowanie - Renault Scenic E-Tech electric

serwisowanie i trwałość

Specjalnie przystosowany do platformy CMF-EV akumulator został zaprojektowany w sposób zrównowazony*, aby ułatwić naprawę i recykling.

Ponad 10-letnie doświadczenie w dziedzinie samochodów elektrycznych Renault pozwala wydłużyć maksymalnie żywotność akumulatorów, gwarantowaną na 8 lat lub 160 000 km.

 

*Akumulator złożony z 12 modułów, z których każdy może być wymieniany indywidualnie w ponad 20 centrach naprawy akumulatorów w Europie.

Bezpieczeństwo - Renault Scenic E-Tech electric

bezpieczeństwo, uproszczone interwencje

Liczne unikalne systemy zabezpieczają akumulatory i ułatwiają ewentualne interwencje:

  • Fireman Access może ugasić pożar akumulatora w ciągu zaledwie kilku minut.
  • Rozwiązanie pyro switch zapewnia automatyczne odłączenie akumulatora od sieci elektrycznej wysokiego napięcia w razie wypadku, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo elektryczne strażaków.
Możliwość recyklingu - Renault Scenic E-Tech electric

recykling i regeneracja

Pod koniec okresu eksploatacji pojazdu,akumulator, w zależności od jego stanu, można poddać regeneracji i ponownie wykorzystać do magazynowania energii do innych celów lub poddać recyklingowi. Ponad 90% kobaltu, niklu i litu zostanie zatem poddanych recyklingowi w obiegu zamkniętym* w celu wyprodukowania nowych akumulatorów.

 

* Recykling w obiegu zamkniętym ponad 90% kobaltu, niklu i litu jest na etapie wdrażania przez The Future Is NEUTRAL (spółkę zależną grupy Renault, zajmującej się gospodarką o obiegu zamkniętym) oraz jej partnerów i powinien zacząć działać od 2027 r.