Zasięg zależy przede wszystkim od pojemności akumulatora, wyrażonej w kWh. Im jest ona większa, tym większy będzie zasięg. Ponadto niektóre opcje pojazdu mogą w nieznaczny sposób wpływać na zasięg (na przykład rozmiar opon).
Sam zasięg zmienia się w zależności od szeregu parametrów: temperatury zewnętrznej, profilu drogi, stylu jazdy, a także aerodynamiki pojazdu (bagażnik dachowy, bagażnik na rowery, ilość bagażu, czy liczba pasażerów). Aby poznać rzeczywisty szacowany zasięg, użyj symulatora, który uwzględnia określone warunki jazdy. Wyświetlane zasięgi odpowiadają przeciętnej konfiguracji i użytkowaniu pojazdu i mogą się różnić w zależności od poziomu wyposażenia.
Wybór średniej prędkości (zamiast prędkości stałej) obejmuje pewną liczbę faz zwalniania lub przyspieszania, właściwych dla odpowiedniego zakresu prędkości: średnia prędkość wynosi zatem 110 lub 120 km/h (zamiast 140) na autostradzie lub 20 do 30 km/h (zamiast 50) w mieście.
Podane czasy ładowania bazują na optymalnych warunkach dla pojazdu i punktu ładowania. Wskazania te mogą zatem różnić się głównie w zależności od warunków pogodowych i temperatury akumulatora w momencie ładowania. „Zimny" akumulator jest mniej wydajny podczas ładowania. Włączenie lub obecność określonych funkcji, w zależności od wersji, również bezpośrednio wpływa na wydajność ładowania pojazdu (np. planer podróży elektrycznej za pomocą pokładowego systemu Google Maps, który uruchamia wstępne ogrzewanie akumulatora podczas jazdy w celu optymalizacji krzywej ładowania).
Zasięg oraz czasy ładowania obliczone są zgodnie z protokołem WLTP*.
*procedura homologacji w cyklu mieszanym (Worldwide Light Test Procedure).
Pojemność akumulatora Scenic E-Tech electric oraz zasięg użyty w obliczeniach są automatycznie pobierane z symulatora zasięgu. Kliknij pierwszą zakładkę, aby ponownie przejść do tych parametrów.
Cena ładowania elektrycznego jest obliczana na podstawie pojemności akumulatora, stosunku obliczonego zasięgu do rocznego przebiegu oraz ceny energii elektrycznej we wrześniu 2023 roku. W obliczeniach uwzględniono około 10% strat energii między pojazdem a infrastrukturą ładowania.
Cena pełnego zbiornika benzyny dla jednakowego zasięgu opiera się na rocznym przebiegu, zużyciu mieszanym domyślnym lub spersonalizowanym, a także odnotowanej lub indywidualnej średniej cenie.
Podane ceny za energię elektryczną i infrastrukturę ładowania mają charakter orientacyjny i można je dowolnie zmieniać w zależności od cen publicznych obowiązujących w Twojej okolicy lub w umowie na dostawę energii elektrycznej.
źródła: https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en i https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/nrg_pc_204