Elektromobilność według Nowego, w 100% elektrycznego, Renault Megane E-TechUŁATW SOBIE CODZIENNE OBOWIĄZKI SAMOCHODEM ELEKTRYCZNYM

elektromobilność, doświadczenie Renault

innowacyjna technologia elektryczna

Wraz z nową platformą CMF-EV, kabina w 100% elektrycznego Megane E-Tech wzbogaciła się o innowacyjne technologie. Czystą przyjemność z jazdy i wydajność gwarantuje:

 

  • połączenie akumulatora 60 kWh z silnikiem elektrycznym o mocy 220 KM.
  • technologia gospodarki termicznej z chłodzeniem wodnym Renault oraz ogrzewanie akumulatora w niskiej temperaturze przed ładowaniem.

przemyślana na nowo przestrzeń wewnętrzna

W 100% elektryczny Megane E-Tech został zaprojektowany dla Twojego komfortu. Najcieńszy na rynku akumulator o szerokości 110 mm oraz kompaktowy silnik uwalniają przestrzeń z przodu, zapewniając 33 l przestrzeni na schowki.

 

Pomyśleliśmy również o pasażerach siedzących z tyłu. Brak elementów mechanicznych (takich jak skrzynia biegów) oraz wydłużony rozstaw osi tworzą płaską podłogę i zwiększają przestrzeń na nogi.

ekscytująca jazda

Megane E-Tech, w 100% elektryczny, to nie tylko nowy silnik elektryczny, ale również lepsze rozłożenie masy nadwozia oraz niżej położony środek ciężkości

 

Krajobraz zmienia się w elektryzującej ciszy. Dynamiczne, liniowe przyspieszenia następują po sobie z wdziękiem atlety. Bez szarpnięć i wibracji. Łopatki przy kierownicy sterujące poziomem hamowania odzyskowego zapewniają jeszcze większy komfort podczas jazdy.

ładowanie

Do Twojej dyspozycji jest szeroki wachlarz dopasowanych ofert, umożliwiających ładowanie w domu, w pracy lub w podróży. Renault Megane E-Tech w 100% elektryczny jest seryjnie wyposażony w kabel trybu 3 typ 2, który można użyć do ładowania z domowego gniazda Wallbox(1) lub publicznego gniazda ładowania.

typ instalacji moc ładowania(2) kabel czas ładowania(2)
akumulator 40 kWh akumulator 60 kWh
50 km 150 km 300 km 50 km 250 km 450 km
domowy terminal Wallbox 7,4 kW kabel tryb 3 dołączony podczas zakupu 1 h 10 min 3 h 15 min 6 h 30 min 1 h 5 h 9 h 15 min
gniazdo domowe Green'Up 3,7 kW kabel tryb 2 standard lub flexi-charger dostępny opcjonalnie 2 h 15 min 6 h 15 min 12 h 15 min 2 h 10 h 18 h
standardowe gniazdo domowe(1) 2,3 kW kabel tryb 2 flexi-charger dostępny opcjonalnie 3 h 40 min 10 h 35 min 21 h 3 h 20 min 17 h 30 h 30 min
publiczny punkt szybkiego ładowania 85 kW (40k Wh) / 130 kW (60 kWh) kabel dostępny przy terminalu 6 min 18 min 35 min 7 min 25 min 1 h 15 min
publiczny punkt ładowania (akumulator 60 kWh) 22 kW kabel tryb 3 dołączony podczas zakupu 30 min 1 h 10 min 2 h 20 min 20 min 1 h 30 min 3 h 15 min

(1) zalecane do użytku okazjonalnego.
(2) moc maksymalna oraz czas ładowania obliczony został z uwzględnieniem umiarkowanych warunków pogodowych (20°).

akumulator i zasięg

ładowanie

kable i terminale

koszty i obsługa techniczna

życie z samochodem elektrycznym

słowniczek elektromobilności

ładowanie AC

Ładowanie prądem zmiennym o małej lub średniej mocy. Tryb ładowania, który jest najczęściej spotykany w domu oraz w większości publicznych punktach ładowania. 

ładowanie DC

Szybkie ładowanie prądem stałym. Wymaga specjalnego punktu szybkiego ładowania, dostępnego wyłącznie w sieci publicznej.

pojemność użytkowa

Ilość energii przechowywana w akumulatorze, które może być wykorzystana przez samochód. Wartość wyrażona w kilowatogodzinach (kWh).

E-Tech

Technologia w 100% elektryczna, hybrydowa lub
hybrydowa z możliwością ładowania, opracowana przez Renault.

hamowanie odzyskowe (rekuperacja)

 System odzyskiwania energii w czasie hamowania, która pozwala zwiększyć zasięg samochodu: zawsze gdy samochód zwalnia, część energii kinetycznej jest przetwarzana na prąd. Akumulator ładuje się gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia lub delikatnie naciśnie pedał hamulca.

flexi charger

Kabel ładowania, który można podłączyć do samochodu i domowego gniazda elektrycznego. Przeznaczony do ładowania okazjonalnego w domu, kabel Flexi-Charger zaleca się podłączać do gniazda elektrycznego uziemionego w sposób specjalny.

kW

Skrót od kilowata. Jednostka mocy, która pozwala zmierzyć pojemność silnika samochodu z napędem elektrycznym lub spalinowym. Kilowat może również mierzyć moc ładowania prądem stałym (DC) lub prądem zmiennym (AC).

kWh

Skrót od kilowatogodziny. Jednostka energii, która pozwala oznaczyć pojemność energii, którą akumulator może dostarczyć silnikowi w czasie godziny użytkowania. 

tryb 2

Do użytku domowego,
taki kabel jest konieczny do naładowania
samochodu elektrycznego ze standardowego gniazda.

tryb 3

Taki kabel jest konieczny do naładowania
samochodu elektrycznego z terminala wallbox
lub z ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.

gniazdo wzmocnione

Rozwiązanie ładowania w domu, skuteczniejsze niż zwykłe gniazdo elektryczne (rodzaj domowego gniazda elektrycznego Green'Up). Umożliwia ładowanie o wyższej mocy (3,2 kW w przypadku gniazda wzmocnionego w porównaniu z 2,3 kW dla gniazda standardowego) i bezpieczniejsze (wyposażone w wyłącznik różnicowy).

wallbox

Prywatny terminal ładowania. Zapewnia natężenie ładowania o wiele wyższe niż standardowe gniazdo elektryczne, aby ładowanie było skuteczniejsze i szybsze. Dzięki wbudowanemu systemowi kontroli ładowania i ochrony przed przepięciami, zapewnia większe bezpieczeństwo podczas ładowania w domu.