image

Nowe nazewnictwo

Nowe silniki wysokoprężne i benzynowe

Renault silnik wysokoprężny Diesel Bleu dCi

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE BLUE DCI

Aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń, nowe silniki wysokoprężne Blue dCi wyposażone są w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR*) działający z czynnikiem AdBlue®. Technologia ta zamienia, w sposób ciągły, tlenki azotu (NOx) znajdujące się w gazach w układzie wydechowym w nieszkodliwe gazy (para wodna i azot).

 

Ta skuteczna w każdych warunkach technologia nie wpływa na osiągi silników Blue dCi. Jej wykorzystanie pozwala sprostać wymogom nowych norm, jeszcze bardziej zaostrzonych i restrykcyjnych.

 

Zalety

 

Wodny roztwór AdBlue®, złożony w 32,5% z czystego mocznika i w 67,5% z wody demineralizowanej, jest bezbarwny i nietoksyczny.

AdBlue® jest dostępny w większości stacji benzynowych.

Twój samochód stopniowo informuje o konieczności uzupełnienia zbiornika AdBlue®.

Pełny zbiornik AdBlue® w samochodzie wystarczy na około 6-8 pełnych tankowań paliwa.

 

Pamiętaj

 

AdBlue® musi być używany w czystej postaci.

Posiada on własny zbiornik z łatwym dostępem od zewnątrz poprzez osobną lub wspólną klapkę wlewu oleju napędowego.

Nie wolno wlewać AdBlue® do zbiornika oleju napędowego i odwrotnie.

W przypadku błędu nie należy uruchamiać silnika, może to uszkodzić układ SCR.

Renault filtr cząstek stałych

SILNIKI BENZYNOWE Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH (FAP)

Aby zmniejszyć emisję cząstek stałych, nowe silnik benzynowe z wtryskiem bezpośrednim wyposażone są w filtr cząstek stałych (FAP) zamontowany w układzie wydechowym.

Zastosowana technologia oczyszcza spaliny z cząstek stałych (PM), zatrzymując je na mikroporowatej strukturze w kształcie plastra miodu, a następnie wypala je podczas automatycznej i regularnej regeneracji.

Dodatkowo, w trwającej cały czas reakcji chemicznej, tlenki azotu (NOx), tlenek węgla (CO) oraz niespalone węglowodory (HC) zamieniane są na dwutlenek węgla (CO2) oraz nieszkodliwe gazy, parę wodną (H2O) i azot (N2).

Gama silników benzynowych wyposażonych w tę technologię została nazwana TCe FAP.

 

Zalety

 

Filtr cząstek stałych nie wymaga przeprowadzania czynności obsługowych.

Nie ma on wpływu na prowadzenie Twojego samochodu.

I co najważniejsze, nie wpływa na zużycie paliwa i emisję CO2.

(*) Układ selektywnej redukcji katalitycznej działa poprzez wtryskiwanie do katalizatora wydechowego amoniaku (zwanego NH3) pochodzącego z AdBlue®. Wywołana w ten sposób reakcja chemiczna zamienia tlenki azotu (NOx) w nieszkodliwe gazy (para wodna i azot).

 

(**) Zużycie AdBlue® zależy od warunków eksploatacji pojazdu, wyposażenia i stylu jazdy kierowcy. Pojemność zbiornika AdBlue®, w zależności od modelu, waha się od 15 do 20 l.

Nowy procedura homologacyjna WLTP

Procedura opierająca się na badaniu w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, dzięki czemu wartości będą odzwierciedlać rzeczywiste codzienne zużycie

Poznaj WLTP
Renault test homologacji