silnik Eco-G
Renault i LPG
Fabryczna instalacja LPG (skroplony gaz ropopochodny) jest praktycznym, ekonomicznym i bardziej przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem niż konwencjonalne samochody benzynowe.
Technologia Eco-G opracowana przez Renault łączy pojazdy dostępne z tym systemem dwupaliwowym.
*w zależności od wersji i opcji
Samochody Eco-G mają 2 zbiorniki (benzyna i LPG), które są używane naprzemiennie. Chociaż przełączanie odbywa się automatycznie, istnieje również możliwość ręcznego przełączania między zbiornikami.
tryb automatyczny
Tryb ten oznacza, że pojazd będzie systematycznie uruchamiał się ze zbiornika benzyny, a następnie przełączał się między dwoma zbiornikami, zawsze dając pierwszeństwo zbiornikowi, który zawiera więcej paliwa.
tryb manualny
Za pomocą specjalnego przełącznika możesz wybrać, z którego zbiornika chcesz korzystać i kiedy chcesz przełączyć się na drugi. Dokonany wybór będzie domyślnym wyborem do wykorzystania przy kolejnej jeździe, dopóki go nie zmienisz.
Dzięki wielu poczynionym postępom, jazda na dwupaliwowym silniku benzynowym/LPG jest znacznie płynniejsza i nie powoduje spadku osiągów silnika.
Silnik LPG oferuje teraz większy moment obrotowy niż silnik benzynowy.
W taki sam sposób jak tankowanie „klasyczne”:
- Otwórz klapkę wlewu paliwa (tą samą co w przypadku benzyny).
- Umieść dyszę pompy LPG w przeznaczonym do tego gnieździe.
- Po napełnieniu zbiornika zdejmij dyszę i załóż klapkę wlewu paliwa.
Jeśli nie znajdziesz w pobliżu stacji LPG, nie martw się: możesz jeździć wyłącznie na benzynie, tak jak w przypadku konwencjonalnego samochodu spalinowego. Pamiętaj, że zbiornik z benzyną będzie systematycznie używany podczas uruchamiania, więc nie może być pusty!
Obsługa techniczna samochodu Eco-G nie jest bardziej skomplikowana niż obsługa techniczna konwencjonalnego samochodu: częstotliwość przeglądów i koszty są takie same.
Obsługa techniczna powinna być wykonywana przez profesjonalistów przeszkolonych w zakresie konserwacji i naprawy pojazdów dwupaliwowych. Przegląd samochodu Eco-G należy wykonywać co 20 000 - 30 000 km, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego samochodu benzynowego. Należy przestrzegać częstotliwości wskazanej w książce przeglądów, aby zapewnić dobry stan techniczny samochodu.
Chociaż samochody Renault Eco-G mają dodatkowy zbiornik na LPG, ich przestrzeń wewnętrzna pozostaje niezmieniona, a ich cena jest podobna do ceny tradycyjnego pojazdu benzynowego, więc Twoje nawyki pozostają takie same.
korzyści z samochodu LPG
Dzięki dwóm zbiornikom paliwa zasięg samochodu Eco-G jest większy niż pojazdu benzynowego.
Z ekologicznego punktu widzenia, samochód Eco-G emituje do 11% mniej CO2 i 10 razy mniej NOx** niż Diesel.
zakup i eksploatacja
Pojazdy Eco-G są wyposażone w 2 zbiorniki ze względu na układ dwupaliwowy.
Są bardziej ekonomiczne w eksploatacji, ponieważ tankowanie jest rzadsze i bardziej ekonomiczne: LPG jest o 50% tańsze* niż benzyna i olej napędowy. Oferują one również większą równowagę ekologiczną i większy zasięg.
*średnia cena
**emisje tlenków azotu ze spalania paliw kopalnych
poznaj również