Żywotność silnika LPG jest generalnie porównywalna z żywotnością silnika benzynowego.
Co więcej, ze względu na czystsze spalanie LPG, które pozostawia mniej pozostałości i zanieczyszczeń w silniku, niektóre silniki LPG mogą działać dłużej przy odpowiedniej obsłudze technicznej.
Najnowsze samochody i gama Renault Eco-G są wyposażone w zawór bezpieczeństwa zgodny z normami europejskimi, co zapewnia im nieograniczony dostęp do parkingów podziemnych. Zaleca się jednak sprawdzenie szczegółowych zasad dla każdego parkingu, ponieważ niektóre obiekty mogą mieć specjalne zasady.
Filtry należy wymieniać co 30 000 km* w ramach przeglądu okresowego samochodu zasilanego LPG.
*zgodnie z zaleceniami producenta
Przejście na LPG nie jest bardziej skomplikowane niż zakup samochodu benzynowego. Wybierając model z LPG jako standardowym wyposażeniem, można skorzystać z szeregu korzyści. Jest bardziej ekonomiczny, ponieważ cena LPG jest niższa niż cena benzyny, co zmniejsza koszty paliwa.
Ponadto, samochody zasilane LPG mają większy zasięg dzięki systemowi dual-fuel, który pozwala na korzystanie z dwóch rodzajów paliwa.
Wreszcie, przejście na LPG nie wymaga zmiany przyzwyczajeń: nadal jeździsz i tankujesz jak zwykle, jednocześnie korzystając z czystszego i tańszego paliwa.
Dzięki gamie Eco-G Renault nasze samochody mogą przejechać do 1300 km*.
*w zależności od wersji i opcji
Zbiorniki LPG nie są niebezpieczne, ponieważ są wyposażone w urządzenia takie jak zawór bezpieczeństwa, zawór zwrotny i poziom napełnienia ograniczony do 80%, aby zapewnić ich bezpieczeństwo i wytrzymałość.
Technologie te, przetestowane w Europie i na całym świecie, gwarantują niezawodność zbiorników LPG.
Co więcej, dzięki zaworowi bezpieczeństwa nasze pojazdy Eco-G są dopuszczone do użytku na parkingach podziemnych.
LPG (skroplony gaz ropopochodny) składa się głównie z dwóch lekkich węglowodorów. Zawiera około 80% butanu (C4H10), który jest bezbarwnym, bezwonnym gazem łatwo skraplającym się pod ciśnieniem, oraz około 20% propanu (C3H8), innym bezbarwnym gazem, który również łatwo skrapla się pod ciśnieniem.
Te dwa elementy umożliwiają efektywne wykorzystanie LPG jako paliwa.