jak działa samochód hybrydowy?

E-Tech full hybrid - działanie - Renault

zasada technologii full hybrid E-Tech

Renault zdecydowało się opracować 2 technologie: technologię full hybrid E-Tech dla pojazdów hybrydowych oraz E-Tech electric dla pojazdów elektrycznych, oferując w ten sposób ekonomiczne i ekologiczne pojazdy łączące przyjemność z jazdy i prostotę na co dzień.

nasze silniki hybrydowe

Nazywane są „hybrydami szeregowymi lub równoległymi”, ponieważ oferują jazdę na napędzie w 100% elektrycznym, hybrydowym (elektrycznym + spalinowym) lub tylko spalinowym.

dwa silniki elektryczne

Dwie technologie łączą dwa silniki elektryczne (rozrusznik-alternator i silnik trakcyjny) z silnikiem spalinowym w celu uzyskania optymalnych osiągów. Technologia hybrydowa typu plug-in obejmuje dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, oferując jeszcze bardziej komfortowe i dynamiczne wrażenia z jazdy.

technologia na rzecz osiągów

Innowacyjne technologie, w jakie wyposażony jest pojazd, takie jak inteligentna skrzynia biegów, system zarządzania energią, hamowanie rekuperacyjne, umożliwiają naprzemienną lub jednoczesną w razie potrzeby pracę silników. W ten sposób osiągi pojazdu hybrydowego i zużycie paliwa są zoptymalizowane pod kątem maksymalnych osiągów.

dynamiczne przyspieszenie

Silniki E-tech charakteryzują się optymalnymi, dynamicznymi przyspieszeniami, niższą emisją CO2 i mniejszym zużyciem paliwa.

silnik full hybrid E-Tech

Pojazdy full hybrid E-Tech nie muszą być podłączone do zasilania. Ich akumulator ładuje się automatycznie podczas jazdy, optymalizując zużycie paliwa i upraszczając codzienne życie.

E-Tech full hybrid - silniki hybrydowe - Renault

silnik hybrydowy typu plug-in

Pojazdy hybrydowe typu plug-in są wyposażone w technologię zbliżoną do tej, jaką można znaleźć w naszych modelach full hybrid. Różnica polega na zwiększonej pojemności akumulatora i możliwości ładowania z gniazdka elektrycznego, stąd termin „plug-in” i dodanie drugiego silnika elektrycznego.

silnik hybrydowy typu plug-in Renault

    zarządzanie ładowaniem 

    E-Tech full hybrid - akumulator - Renault

    akumulator pojazdów full hybrid

    Akumulator ładuje się tylko podczas jazdy dzięki energii kinetycznej. Standardowe pojazdy hybrydowe nie wymagają podłączenia, ponieważ posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. Podczas wykorzystywania napędu spalinowego, silnik ładuje akumulator. To wystarczy, aby w pełni naładować akumulator.

    E-Tech plug-in hybrid - akumulator - Renault

    akumulator pojazdów hybrydowych plug-in

    Akumulator ładuje się głównie poprzez podłączenie pojazdu do gniazdka, ale także podczas jazdy. Pojazdy hybrydowe plug-in posiadają gniazdko ładowania, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora.

    gama Renault full hybrid E-Tech i E-Tech plug-in hybrid

    E-Tech full hybrid - Renault

    full hybrid E-Tech

    Pojazdy wyposażone w 2 rozruszniki alternatory i 1 silnik spalinowy, które ładują się podczas jazdy i umożliwiają jazdę w 100% elektryczną nawet do 80% czasu*.

    E-Tech plug-in hybrid - Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Pojazdy wyposażone w 1 silnik spalinowy i 2 silniki elektryczne typu plug-in, pozwalające na przejechanie do 100 km w 100% na napędzie elektrycznym, w trybie mieszanym (cykl WLTP odpowiadający różnym rodzajom dróg).

    * Na podstawie wewnętrznych testów przeprowadzonych w fazie miejskiej (niskiej) cyklu WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle). Podany procent czasu jazdy może się różnić w zależności od rzeczywistych warunków jazdy (rodzaj trasy, styl jazdy, warunki pogodowe).

    Twoje pytania na temat działania samochodów hybrydowych

    poznaj również