JAK DZIAŁA SAMOCHÓD HYBRYDOWY?

E-Tech full hybrid - działanie - Renault

zasada technologii E-Tech full hybrid

Renault zdecydowało się opracować 2 technologie: technologię E-Tech full hybrid dla pojazdów hybrydowych bez możliwości ładowania oraz E-Tech 100% electric dla pojazdów elektrycznych – oferując w ten sposób ekonomiczne i ekologiczne pojazdy łączące przyjemność z jazdy i prostotę na co dzień.

 

Działają identycznie, różnią je tylko 2 elementy:

  • wielkość akumulatora, a co za tym idzie możliwość jazdy w 100% elektrycznej,
  • ładowanie sieciowe dla pojazdów E-Tech 100% electric.

nasze silniki hybrydowe

Nazywane są „hybrydami szeregowymi lub równoległymi”, ponieważ oferują jazdę na napędzie w 100% elektrycznym, hybrydowym (elektrycznym + spalinowym) lub tylko spalinowym.


Wyposażone są w 2 silniki elektryczne i dodatkowo jeden silnik spalinowy.


Innowacyjne technologie, w jakie wyposażony jest pojazd (inteligentna skrzynia biegów, system zarządzania energią, hamowanie rekuperacyjne), umożliwiają naprzemienną lub jednoczesną w razie potrzeby pracę silników. Pozwala to poprawić osiągi oraz zmniejszyć zużycie paliwa.

 

Silniki E-tech charakteryzują się optymalnymi, dynamicznymi przyspieszeniami, niższą emisją CO2 i mniejszym zużyciem paliwa.

E-Tech full hybrid - silniki hybrydowe - Renault
    • silnik benzynowy
      silnik benzynowy

      Silniki spalinowe zostały specjalnie zaprojektowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO₂. Wyposażone w filtr cząstek stałych, zapewniają jednocześnie oszczędność, wydajność i osiągi.

    • główny silnik elektryczny
      główny silnik elektryczny

      Zapewnia rozruch pojazdu, jazdę w 100% elektryczną, napęd kół i ładowanie akumulatora podczas jazdy w fazie hamowania lub zwalniania.

    • dodatkowy silnik elektryczny

      Pełni funkcję rozrusznika i generatora wysokiego napięcia dla akumulatora. Służy również jako stabilizator podczas zmiany biegów, zapobiegając w ten sposób szarpnięciom i wibracjom.

    • INTELIGENTNA AUTOMATYCZNA WIELOTRYBOWA SKRZYNIA BIEGÓW
      INTELIGENTNA AUTOMATYCZNA WIELOTRYBOWA SKRZYNIA BIEGÓW

      Ta rewolucyjna skrzynia biegów, w połączeniu z systemem zarządzania energią, powstałym w oparciu o nasze doświadczenie, zdobyte dzięki wiedzy F1 Renault Group, zapewnia optymalną wydajność. Posiada łącznie aż 15 trybów jazdy dzięki 2 biegom elektrycznym i 4 biegom spalinowym, które mogą lub nie ze sobą współpracować.

    • elektronika mocy

      System zapewnia ciągły transfer i konwersję prądu zmiennego (AC) na prąd stały (DC) energii elektrycznej pomiędzy akumulatorem trakcyjnym a silnikiem elektrycznym.

    • akumulator trakcyjny
      akumulator trakcyjny

      Akumulator, który magazynuje energię potrzebną do poruszania się pojazdu i zapewnia jazdę w trybie elektrycznym. Jego wielkość różni się znacznie w zależności od rodzaju silnika: do 2 kWh w przypadku hybrydy bez możliwości ładowania.

różne tryby jazdy

Silnik hybrydowy składa się z 2 silników głównych, które pracują na przemian lub jednocześnie, aby zapewnić napęd pojazdu. Poznaj poszczególne tryby jazdy:

E-Tech full hybrid

napęd elektryczny

Po rozruchu silnik elektryczny napędza tylko koła, zatem zużycie paliwa jest zerowe. Zawsze ruszaj cicho i jedź do 5 minut z prędkością maksymalnie 130 km/h w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od stylu jazdy i modelu*.

 

* Austral E-Tech full hybrid 200

napęd hybrydowy

W tym trybie do napędu pojazdu używane są jednocześnie dwa źródła energii.

W przypadku dynamicznej jazdy silnik benzynowy wspomaga silnik elektryczny w celu utrzymania osiągów. Oba silniki współpracują ze sobą, aby zwiększyć moc samochodu. Nazywamy to pracą w trybie równoległym.

W niektórych przypadkach, gdy akumulator jest rozładowany, oba 2 silniki działają jednocześnie, ale tylko silnik elektryczny zapewnia jazdę pojazdu. W tym konkretnym przypadku system zarządzania elektronicznego aktywuje silnik spalinowy, aby zoptymalizować całkowite zużycie i zregenerować akumulator. Nazywamy to pracą w trybie szeregowym.

napęd spalinowy

Kiedy silnik spalinowy pracuje sam, jest używany z optymalną prędkością obrotową do napędzania kół pojazdu i ładowania akumulatora. Całkowite zużycie paliwa przez pojazd jest zoptymalizowane, a dodatkowa energia jest magazynowana w celu przywrócenia jazdy elektrycznej.

z jednego napędu na drugi

Zmiana napędu odbywa się na dwa sposoby:

 

  • automatycznie, za pośrednictwem pokładowego elektronicznego systemu zarządzania. System analizuje poziom naładowania akumulatora, żądanie przyspieszenia, rodzaj drogi i odpowiednio dostosowuje napęd, umożliwiając w ten sposób optymalizację osiągów pojazdu.
 
  • ręcznie, na desce rozdzielczej, tylko w hybrydzie plug-in, aby zapewnić napęd 100% elektryczny.

zarządzanie ładowaniem 

hybrid

akumulator prostych pojazdów hybrydowych

ładuje się tylko podczas jazdy, dzięki energii kinetycznej. Pojazdy te nie wymagają podłączenia, ponieważ posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. To wystarczy, aby w pełni naładować akumulator.

gama Renault E-Tech full hybrid

E-Tech full hybrid - Renault Austral E-Tech full hybrid

E-Tech full hybrid

Pojazdy wyposażone w 2 silniki elektryczne i 1 silnik spalinowy, które ładują się podczas jazdy i umożliwiają jazdę w 100% na napędzie elektrycznym do 80% czasu (cykl WLTP miejski).

odkryj Austral E-Tech full hybrid

Twoje pytania na temat działania samochodów hybrydowych

poznaj również