zasada technologii E-Tech full hybrid
Renault zdecydowało się opracować 2 technologie: technologię E-Tech full hybrid dla pojazdów hybrydowych bez możliwości ładowania oraz E-Tech 100% electric dla pojazdów elektrycznych – oferując w ten sposób ekonomiczne i ekologiczne pojazdy łączące przyjemność z jazdy i prostotę na co dzień.
Działają identycznie, różnią je tylko 2 elementy:
Nazywane są „hybrydami szeregowymi lub równoległymi”, ponieważ oferują jazdę na napędzie w 100% elektrycznym, hybrydowym (elektrycznym + spalinowym) lub tylko spalinowym.
Wyposażone są w 2 silniki elektryczne i dodatkowo jeden silnik spalinowy.
Innowacyjne technologie, w jakie wyposażony jest pojazd (inteligentna skrzynia biegów, system zarządzania energią, hamowanie rekuperacyjne), umożliwiają naprzemienną lub jednoczesną w razie potrzeby pracę silników. Pozwala to poprawić osiągi oraz zmniejszyć zużycie paliwa.
Silniki E-tech charakteryzują się optymalnymi, dynamicznymi przyspieszeniami, niższą emisją CO2 i mniejszym zużyciem paliwa.
Silnik hybrydowy składa się z 2 silników głównych, które pracują na przemian lub jednocześnie, aby zapewnić napęd pojazdu. Poznaj poszczególne tryby jazdy:
napęd elektryczny
Po rozruchu silnik elektryczny napędza tylko koła, zatem zużycie paliwa jest zerowe. Zawsze ruszaj cicho i jedź do 5 minut z prędkością maksymalnie 130 km/h w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od stylu jazdy i modelu*.
* Austral E-Tech full hybrid 200
napęd hybrydowy
W tym trybie do napędu pojazdu używane są jednocześnie dwa źródła energii.
W przypadku dynamicznej jazdy silnik benzynowy wspomaga silnik elektryczny w celu utrzymania osiągów. Oba silniki współpracują ze sobą, aby zwiększyć moc samochodu. Nazywamy to pracą w trybie równoległym.
W niektórych przypadkach, gdy akumulator jest rozładowany, oba 2 silniki działają jednocześnie, ale tylko silnik elektryczny zapewnia jazdę pojazdu. W tym konkretnym przypadku system zarządzania elektronicznego aktywuje silnik spalinowy, aby zoptymalizować całkowite zużycie i zregenerować akumulator. Nazywamy to pracą w trybie szeregowym.
napęd spalinowy
Kiedy silnik spalinowy pracuje sam, jest używany z optymalną prędkością obrotową do napędzania kół pojazdu i ładowania akumulatora. Całkowite zużycie paliwa przez pojazd jest zoptymalizowane, a dodatkowa energia jest magazynowana w celu przywrócenia jazdy elektrycznej.
z jednego napędu na drugi
Zmiana napędu odbywa się na dwa sposoby:
akumulator prostych pojazdów hybrydowych
ładuje się tylko podczas jazdy, dzięki energii kinetycznej. Pojazdy te nie wymagają podłączenia, ponieważ posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. To wystarczy, aby w pełni naładować akumulator.
E-Tech full hybrid
Pojazdy wyposażone w 2 silniki elektryczne i 1 silnik spalinowy, które ładują się podczas jazdy i umożliwiają jazdę w 100% na napędzie elektrycznym do 80% czasu (cykl WLTP miejski).
Wybór napędu elektrycznego, hybrydowego i spalinowego jest zarządzany automatycznie przez pojazd za pośrednictwem pokładowego systemu elektronicznego. Biorąc pod uwagę trzy kryteria, zapewnia najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa:
Zasadniczo w fazie ruszania, po ustabilizowaniu jazdy i przy zwykłym przyspieszaniu samochód hybrydowy wykorzystuje tylko silnik elektryczny. Jeśli na pedał przyspieszenia wywierany jest większy nacisk, jeśli warunki terenu wymagają większej mocy (na przykład ostry podjazd) lub jeśli akumulator nie jest już wystarczająco naładowany, pojazd przełącza się na silnik spalinowy. W zależności od sytuacji silnik spalinowy wspomoże silnik elektryczny (napęd hybrydowy) lub całkowicie go zastąpi (napęd spalinowy).
Nie, to niemożliwe.
Samochód hybrydowy kontynuuje jazdę nawet po rozładowaniu akumulatora trakcyjnego dzięki silnikowi spalinowemu. Natomiast odwrotna sytuacja jest niemożliwa: napędy hybrydowy i elektryczny są po to, aby działać naprzemiennie z trybem spalinowym, ale nie mogą go całkowicie zastąpić. Jeśli w samochodzie hybrydowym zabraknie benzyny, inne napędy mogą przejąć kontrolę tylko na krótko zanim skończy się paliwo.
Akumulator elektryczny nie jest używany przez cały czas, ponieważ pojazd podczas jazdy wykorzystuje również silnik spalinowy. Zużycie akumulatora jest zatem bardzo stopniowe i nie powoduje utraty wymaganej pojemności, co wpłynęłoby na działanie pojazdu.
Ponadto, jeśli będziemy chronić akumulator przed ekstremalnymi temperaturami, szczególnie niskimi, może on dotrwać do końca życia pojazdu hybrydowego.
Akumulator trakcyjny samochodu hybrydowego Renault objęty jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
poznaj również