Silnik spalinowy oraz 2 silniki elektryczne
Samochody hybrydowe Renault wyposażone są w silnik benzynowy o pojemności 1,6 l sprzężony z 2 silnikami elektrycznymi, czyli alternatorem i silnikiem trakcyjnym oraz z akumulatorem 200 V.
Technologia hybrydowa E-Tech czerpie z doświadczenia marki w dziedzinie pojazdów elektrycznych, proponując szeroką gamę samochodów zelektryfikowanych i powiększając możliwości jazdy w trybie elektrycznym dzięki innowacyjnej technologii odzyskiwania energii.
Korzystaj z trybu elektrycznego bez potrzeby podłączania samochodu do gniazda prądowego!
Samochody hybrydowe E-Tech wyposażone są w akumulator, który ładuje się, wykorzystując energię kinetyczną. Podczas zwalniania lub hamowania akumulator odzyskuje energię wykorzystując siłę napędową zmagazynowaną w silniku elektrycznym. W pozostałych przypadkach, silnik spalinowy działa jak generator prądu, ładując akumulator.
Rozruch samochodów hybrydowych Renault odbywa się w 100% w trybie elektrycznym i pozostaje w tym trybie przez pierwsze kilka kilometrów, aby zapewnić lepsze przyspieszenie. Po kilku kilometrach lub w razie potrzeby samochód automatycznie przełącza się na napęd spalinowy.
Samochód hybrydowy, będący połączeniem silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym, umożliwia jazdę w mieście przez 80% czasu w trybie elektrycznym. Ponadto odzyskiwanie energii w technologii E-Tech jest większe, niż w większości hybryd na rynku, dając możliwość dłuższej jazdy w trybie elektrycznym.
Samochody hybrydowe są zaprojektowane jak samochody elektryczne wspomagane silnikiem spalinowym. Oznacza to rozruch w 100% w trybie elektrycznym i utrzymanie tego trybu przez kilka pierwszych kilometrów. Jeżeli akumulator nie posiada wystarczającego zapasu energii, z pomocą przychodzi silnik spalinowy, zapewniając napęd w pełni hybrydowy, 2 silniki pracują więc jednocześnie.
Poznaj naszą technologię hybrydową E-TECH
Pytania dotyczące hybrydy