Ekspert ds. produktu: Michaël Grosjean
pojazd
Nie ma planów opracowania innych wersji. To najpotężniejszy i najwydajniejszy model w historii Renault, w serii limitowanej do zaledwie 1980 egzemplarzy.
W modelu R5 Turbo 3E zastosowano następujące elementy z modelu R5: przednia szyba, zewnętrzne lusterka wsteczne, światła tylne, układ klimatyzacji, deska rozdzielcza oraz system multimedialny (ze specjalnym interfejsem użytkownika).
Zalecana cena pojazdu, z wyłączeniem opcji personalizacji, wynosi 725 000 zł brutto.
Renault 5 Turbo 3E jest sprzedawany w Europie, w tym w Wielkiej Brytanii, a także na Bliskim Wschodzie, Australii i Japonii.
marka
To wyjątkowy projekt. R5 Turbo 3E to pojazd Renault ze względu na historię marki (samochód z tej samej rodziny co Renault R5 Turbo pochodzący z lat 80-tych).
R5 Turbo 3E nie będzie miał logotypu Alpine, ponieważ podobnie jak jego poprzednik – R5 Turbo z 1980 r., jest to pojazd Renault
Nie, projekt został już podjęty, prace rozwojowe rozpoczęte, nie ma więc żadnego ryzyka.
Ekspert ds. produktu: Michaël Grosjean
rezerwacje
Oczywiście, informacja o tym znajduje się na górze zamówienia, tuż pod danymi kontaktowymi.
klub 1000
Należysz do R5 Turbo 3E Society. Jako członek masz dostęp do ekskluzywnych informacji i wydarzeń przez cały okres oczekiwania.
Oczywiście, będziecie mieć okazję spotkać się na ekskluzywnych wydarzeniach.
Eksperci: Philippe Varet (inżynieria) i Sandeep Bhambra (design)
wnętrze
Samochód będzie miał swój własny, specjalny system dźwiękowy, który jest obecnie w fazie rozwoju.
Będą standardowe. Są to 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, które będą zamontowane na siedzeniach kierowcy i pasażera.
drzwi i nadwozie
Pracujemy nad jak najlepszą integracją klamek do drzwi. Więcej informacji już wkrótce.
Tak, nadwozie będzie w całości wykonane z włókna węglowego (konstrukcja, skrzydła, drzwi, dach, maska i bagażnik).
felgi i opony
Wybraliśmy technologię kutego aluminium, która jest bardzo efektywna jeśli chodzi o masę.
Michelin to jeden z producentów, z którymi współpracujemy, aby zapewnić najlepsze opony do tego samochodu.
prototyp
Pierwszy prototyp został zaprezentowany po raz pierwszy 26 czerwca. W trakcie całego procesu rozwoju będą miały miejsce różne fazy testowania.
Prototyp jest w 95% reprezentatywny, w pojeździe produkcyjnym zostaną wprowadzone pewne zmiany i modyfikacje, zwłaszcza w przednim i tylnym zderzaku, mające na celu optymalizację aerodynamiki.
wymiary i waga
Waga będzie mniejsza niż 1450 kg. Naszym celem jest 1400 kg.
Oto wymiary modelu R5 Turbo 3E: długość 4,08 m, szerokość 2,03 m, wysokość 1,38 m.
Prześwit modelu R5 Turbo 3E wynosi 118 mm.
moc i silnik
Efektywne przeniesienie momentu obrotowego na podłoże uzyskano poprzez pracę nad oponami i rozłożeniem ciężaru.
Momentu obrotowego silnika kołowego nie można bezpośrednio porównywać z momentem obrotowym silnika konwencjonalnego, ponieważ nie ma przełożenia redukcyjnego pomiędzy silnikiem a kołem. Mimo to osiągi pozostają na bardzo wysokim poziomie: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi mniej niż 3,5 sekundy.
Silnik wbudowany w koło to z pewnością innowacja, ale jest to realistyczne rozwiązanie, ponieważ skorygowaliśmy wzrost masy nieresorowanej poprzez konstrukcję tylnej osi. Ponadto silnik elektryczny zamontowany w kole zapewnia znaczne korzyści, takie jak natychmiastowy moment obrotowy, zwinność i niższy środek ciężkości, co przekłada się na poprawę osiągów i przyjemności z jazdy.
R5 Turbo 3E przyspiesza od 0 do 100 km w mniej niż 3,5 sekundy.
Samochód będzie generował taką samą kompresję tylnej osi jak silnik konwencjonalny.
Nie, ponieważ choć te masy nieresorowane są wyższe niż w przypadku klasycznego napędu elektrycznego, uwzględniliśmy je przy doborze wszystkich powiązanych elementów (wahacze zawieszenia, zwrotnice, amortyzatory, sprężyny...) oraz w kinematyce zawieszenia.
Będzie to realizowane za pomocą elektronicznego zarządzania, które będzie bardziej wydajne dzięki architekturze silnika w kole (szybsza wymiana danych między czujnikiem koła a silnikiem elektrycznym).
inne komponenty
Układ kierowniczy jest tradycyjny, nie ma sterowania elektronicznego.
Na razie nie ma na to planów.
Ekspert ds. designu: Sandeep Bhambra
harmonogram i procesy
Konfiguracja będzie możliwa w 2026 r.
Oczywiście, będzie to dość specyficzny konfigurator. Więcej informacji podamy podczas naszej grudniowej transmisji na żywo.
personalizacja
Kolor prezentowany podczas transmisji na żywo (inspirowany Tour de Corse) to jedna z propozycji, które będą dostępne opcjonalnie.
Oferta dostosowania wnętrza nie jest jeszcze sfinalizowana, ostateczna oferta zostanie podana do informacji.
Rozważamy możliwość zaoferowania dodatkowego spojlera, biorąc pod uwagę ograniczenia związane z zatwierdzaniem.
Dostępny będzie tylko jeden rodzaj felg, zbliżony projektem do tego, który był prezentowany podczas transmisji na żywo.
W przypadku konieczności dokonania znacznych dostosowań można umówić się na spotkanie z naszymi projektantami. Oczywiście będą towarzyszyć przez cały ten etap.
Personalizacja pojazdu może zostać wykonana w studiu projektowym w Technocentre (w pobliżu Paryża) lub w centrum Paryża. Szukamy rozwiązania zdalnego dla klientów, którzy nie mogą podróżować.
Ekspert ds. produktu: Michaël Grosjean
wydarzenia
Następne transmisje na żywo odbędą się we wrześniu i grudniu 2025 r. Późniejsze sesje zostaną zorganizowane w 2026 roku.
Kolejne wydarzenia to transmisje na żywo organizowane we wrześniu i grudniu 2025 r. Oprócz transmisji na żywo, zaoferujemy również inne ekskluzywne wydarzenia. Na pewno będziemy o wszystkim informować.
W okresie oczekiwania planujemy wydarzenia dla entuzjastów sportów motorowych. Przygotowujemy ekskluzywne doświadczenia, a więcej szczegółów wkrótce się pojawi.
dostawa i jazda próbna
Pierwsze dostawy będą realizowane w 2027 roku.
Rozważane są różne opcje dostawy R5 Turbo 3E. Pod adres, do salonu dealerskiego, wkrótce przekażemy więcej informacji.
Oczywiście, odbędą się jazdy próbne, aby móc poznać bliżej model R5 Turbo 3E. Wkrótce podamy więcej informacji.
Ekspert ds. inżynierii: Philippe Varet
elektryczny
Tak, dzięki dwukierunkowej ładowarce AC, Renault 5 Turbo 3E będzie kompatybilny z funkcją V2G. Dostępność usług zależy jednak od kraju.
Idealnie sprawdzi się dedykowany punkt ładowania lub „wallbox” o mocy do 11 kW, ponieważ jest to maksymalna moc ładowania prądem zmiennym pojazdu. Można nawet skorzystać ze standardowego lub wzmocnionego gniazda 220 V (ale czas ładowania będzie dłuższy).
Ekspert ds. produktu: Michaël Grosjean
Gwarancja na akumulator będzie taka sama jak w przypadku modelu Renault 5 E-Tech electric, czyli 8 lat / 160 000 km.
Pracujemy nad tym, aby spełnić oczekiwania, jakie mamy w stosunku do tego typu samochodu.
Wytrzymałość silników jest testowana na stanowisku i w pojazdach prototypowych według powszechnie stosowanych norm. Silniki te są objęte taką samą gwarancją jak inne silniki.
1 Renault pracuje obecnie nad rozwojem pojazdu. Niektóre elementy niniejszych FAQ mogą ulec zmianie w miarę postępu prac nad projektem. Niniejsze FAQ będą aktualizowane w miarę postępu projektu.