ponad 30 systemów bezpieczeństwaRenault 4

systemy podzielone na 3 kategorie

  

zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia

ADAS (zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia) wykorzystują nowoczesne technologie (czujniki, oprogramowanie, kamery itp.), aby uczynić jazdę prostszą i bezpieczniejszą. Mają trzy główne cele:

 

 

  • Bezpieczeństwo: analiza warunków drogowych, ostrzeganie o ryzyku i interwencja w razie niebezpieczeństwa. 
  • Prowadzenie: pomoc w płynniejszej, spokojniejszej i bezpieczniejszej jeździe.
  • Parkowanie: pomoc w manewrowaniu w celu ochrony pojazdu i jego otoczenia.

systemy wspomagania jazdy

ogranicznik prędkości - Renault 4 E-Tech electric
ogranicznik prędkości
ogranicznik prędkości

Zapobiega przekraczaniu prędkości. Wystarczy określić maksymalną prędkość, której nie można przekroczyć, a Renault 4 będzie przestrzegać tego ograniczenia

regulator prędkości - Renault 4 E-Tech electric
regulator prędkości
regulator prędkości

Utrzymuje prędkość Renault 4 na ustawionej wartości. Idealny dla większego spokoju na autostradzie.

regulator prędkości - Renault 4 E-Tech electric
aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go
aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go

Dostosowuje prędkość Renault 4 zgodnie z Twoimi wyborami i natężeniem ruchu. Regulator działa na hamulec aż do zatrzymania jeśli zajdzie taka potrzeba, gdy odległość od poprzedzającego pojazdu jest zbyt mała oraz przyspiesza, gdy droga jest wolna.

regulator prędkości - Renault 4 E-Tech electric
inteligentny, aktywny regulator prędkości
inteligentny, aktywny regulator prędkości

Wspomagając aktywny regulator prędkości, analizuje on warunki drogowe (niebezpieczne zakręty, ronda itp.), aby z wyprzedzeniem regulować prędkość Renault 4.

active driver assist - Renault 4 E-Tech electric
active driver assist
active driver assist

Inteligentny, aktywny regulator prędkości w połączeniu z funkcją centrowania pasa ruchu dostosowuje prędkość do natężenia ruchu, zachowując bezpieczną odległość i utrzymując pojazd na środku pasa ruchu. Jeśli natężenie ruchu się zmniejsza, Renault 4 zatrzymuje się i uruchamia ponownie automatycznie, gdy droga jest wolna.

system kontroli bezpiecznej odległości - Renault 4 E-Tech electric
system kontroli bezpiecznej odległości
system kontroli bezpiecznej odległości

Czujnik z przodu oblicza bezpieczną odległość między Renault 4 i poprzedzającym pojazdem. Jeśli odstęp staje się zbyt mały i istnieje ryzyko kolizji, system uruchamia ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne.

system wspomagania ruszania pod górę - Renault 4 E-Tech electric
system wspomagania ruszania pod górę
system wspomagania ruszania pod górę

System wspomagania ruszania pod górę aktywuje się, gdy ruszasz na wzniesieniu o nachyleniu większym niż 3%. Hamulce Renault 4 są wtedy włączane na 2 sekundy, aby umożliwić przyspieszenie bez ryzyka stoczenia się.

systemy wspomagania parkowania

system wspomagania parkowania tyłem - Renault 4 E-Tech electric
system wspomagania parkowania tyłem
system wspomagania parkowania tyłem

Czujniki z tyłu Renault 4 wykorzystują sygnały dźwiękowe i wizualne do wskazywania bliskości wszelkich przeszkód za pojazdem.

system wspomagania parkowania przodem - Renault 4 E-Tech electric
system wspomagania parkowania przodem
system wspomagania parkowania przodem

Czujniki z przodu informują za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych, o bliskości przeszkód znajdujących się przed Twoim Renault 4.

system wspomagania parkowania bokiem - Renault 4 E-Tech electric
system wspomagania parkowania bokiem
system wspomagania parkowania bokiem

Czujniki ułatwiają manewrowanie Renault 4, wysyłając sygnały dźwiękowe i wizualne wskazujące bliskość przeszkód po bokach pojazdu.

kamera cofania - Renault 4 E-Tech electric
kamera cofania
kamera cofania

Po włączeniu biegu wstecznego na ekranie wyświetlany jest widok otoczenia za Renault 4. Linie nawigacyjne ułatwiają manewrowanie i zapewniają bezpieczeństwo.

system full park assist - Renault 4 E-Tech electric
system full park assist
system full park assist

System lokalizuje odpowiednie miejsce parkingowe. Następnie przejmuje kontrolę nad kierownicą. Możesz nadal spokojnie kontrolować prędkość Renault 4, aby zaparkować bezpiecznie.

sygnalizator opuszczania miejsca parkingowego - Renault 4 E-Tech electric
sygnalizator opuszczania miejsca parkingowego na biegu wstecznym
sygnalizator opuszczania miejsca parkingowego na biegu wstecznym

Słaba widoczność do tyłu, martwe pole, system Renault 4 ostrzega o zbliżaniu się do przeszkody, której nie widać.

systemy wspomagania bezpieczeństwa

system kontroli martwego pola - Renault 4 E-Tech electric
system kontroli martwego pola
system kontroli martwego pola

Za pomocą sygnału świetlnego na zewnętrznym lusterku wstecznym Renault 4, system ostrzega o obecności pojazdów niewidocznych w polu widzenia (powyżej 15 km/h).

system rozpoznawania znaków drogowych - Renault 4 E-Tech electric
system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych

System rozpoznaje znaki drogowe i informuje o zmianach w ograniczeniach prędkości na ekranie openR. Ostrzega o przekroczeniu dozwolonej prędkości.

aktywny system wspomagania hamowania - Renault 4 E-Tech electric
aktywny system wspomagania nagłego hamowania
aktywny system wspomagania nagłego hamowania

Jeśli system wykryje ryzyko kolizji z pieszymi, rowerzystami lub pojazdami, automatycznie uruchomi hamulce, aby zatrzymać Twoje Renault 4.

automatyczny system wspomagania nagłego hamowania - Renault 4 E-Tech electric
automatyczny system wspomagania nagłego hamowania na skrzyżowaniach
automatyczny system wspomagania nagłego hamowania na skrzyżowaniach

Ostrzega o bezpośrednim ryzyku kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, na przykład podczas skręcania w lewo na skrzyżowaniu. W przypadku zagrożenia i braku reakcji automatycznie aktywuje hamulce Renault 4.

system kontroli pasa ruchu - Renault 4 E-Tech electric
system kontroli pasa ruchu
system kontroli pasa ruchu

W przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej, system ostrzega Cię za pomocą wibracji kierownicy.

aktywny system - Renault 4 E-Tech electric
aktywny system pomocy utrzymania na pasie
aktywny system pomocy utrzymania na pasie

W przypadku przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez włączenia kierunkowskazu, system sprowadzi Twoje Renault 4 na właściwy pas ruchu za pomocą korekty kierownicy.

asystent zmiany pasa ruchu - Renault 4 E-Tech electric
asystent zmiany pasa ruchu z korygowaniem toru jazdy w awaryjnych sytuacjach
asystent zmiany pasa ruchu z korygowaniem toru jazdy w awaryjnych sytuacjach

Jeśli system wykryje ryzyko kolizji z pojazdem wyprzedzającym Renault 4 lub zbliżającym się do Ciebie podczas zmiany pasa ruchu, ostrzeże Cię i natychmiast skoryguje tor jazdy.

system wspomagania nagłego hamowania - Renault 4 E-Tech electric
aktywny system wspomagania nagłego hamowania na biegu wstecznym
aktywny system wspomagania nagłego hamowania na biegu wstecznym

Renault 4 wykrywa, podczas manewrów, przeszkody znajdujące się z tyłu. Jeśli kolizja jest bliska, system automatycznie włącza hamulce, aby uniknąć lub złagodzić uderzenie, zwiększając bezpieczeństwo podczas cofania.

bezpieczne wysiadanie - Renault 4 E-Tech electric
funkcja bezpiecznego wysiadania
funkcja bezpiecznego wysiadania

Renault 4 ostrzega pasażerów, gdy otwarcie drzwi stanowi zagrożenie (pojazdy, rowerzyści). Za pomocą czujników analizuje otoczenie i ostrzega o ryzyku niebezpiecznego wysiadania, zwiększając bezpieczeństwo.

kontrola - Renault 4 E-Tech electric
system kontroli uwagi kierowcy
system kontroli uwagi kierowcy

Renault 4 monitoruje sygnały zmęczenia lub nieuwagi kierowcy za pomocą czujników i analizy zachowania. Jeśli kierowca straci czujność, system wyemituje ostrzeżenie zachęcające do zrobienia sobie przerwy i bezpieczniejszej jazdy.

systemy bezpieczeństwa

Renault nieustannie przesuwa granice innowacji w zakresie bezpieczeństwa: 

  • opierając się na laboratorium pracującym nad badaniami i rozwojem innowacyjnych systemów bezpieczeństwa.
  • dzięki wyjątkowej współpracy ze strażakami, która doprowadziła już do zgłoszenia ponad 2000 patentów na rozwiązania takie jak QRescue, Fireman Access i SD Switch.
Zapobiega kolejnym wypadkom poprzez automatyczne uruchomienie hamulców po zderzeniu. System pomaga zapobiegać kolizjom wtórnym, które mogą wystąpić po utracie kontroli nad Renault 4 lub łagodzić ich skutki.
W razie wypadku Renault QRescue pozwala służbom ratunkowym zaoszczędzić do 15 minut czasu interwencji. Wystarczy, że zeskanują kod QR umieszczony standardowo na przedniej i tylnej szybie Renault 4, aby szybko uzyskać dostęp do technicznych informacji o pojeździe.
Safety score ocenia Twoją jazdę Renault 4 na podstawie danych (prędkość, tor jazdy, odległości bezpieczeństwa) zebranych podczas podróży. Na koniec każdej podróży przedstawia wynik w zakresie od 0 do 100 i oferuje spersonalizowane porady, aby uczynić jazdę jeszcze bezpieczniejszą.

bezpieczeństwo bierne

Renault od ponad 50 lat odgrywa ważną rolę w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego. Aby zapewnić pasażerom lepszą ochronę w przypadku kolizji, firma nieustannie wprowadza innowacje i ulepsza pasywne bezpieczeństwo swoich modeli. 

Renault 4 E-Tech electric
    • poduszki powietrzne

      Aby zapewnić optymalną ochronę w razie kolizji, Renault 4 posiada 6 poduszek powietrznych w kabinie pasażerskiej: przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne kurtynowe poduszki powietrzne obejmujące przednie i tylne siedzenia oraz przednie boczne poduszki powietrzne.

    • struktura zapobiegająca odkształceniom

      Materiały użyte w konstrukcji mają wysoką zdolność pochłaniania energii, zapobiegając poważnym odkształceniom konstrukcji w przypadku zderzeń czołowych, tylnych i bocznych.

    • akumulator wbudowany w konstrukcję

      Akumulator Renault 4 jest bezpośrednio zintegrowany z jego strukturą. Taka koncepcja poprawia ochronę w przypadku uderzenia, jednocześnie zwiększając ogólną sztywność pojazdu.

    • Fix4 Sure

      Rozwiązanie Renault zapobiegające wsunięciu się pasażerów pod pasy bezpieczeństwa w przypadku zderzenia czołowego (efekt nurkowania). Jest to możliwe, dzięki niskiemu położeniu klamer pasów bezpieczeństwa i specjalnej konstrukcji szkieletu foteli.