silnik E-Tech electricRenault 4

Renault 4 łączy zasięg, przyjemność z jazdy, osiągi i poszanowanie dla środowiska. Jego platforma AmpR Small i w 100% elektryczny silnik, bardziej kompaktowy i zaprojektowany bez metali ziem rzadkich, zapraszają do doświadczenia wrażeń na wysokim poziomie.

do

409 km

zasięguzgodnie z normami WLTP z akumulatorem comfort range 52 kWh

do

150 KM

mocz akumulatorem comfort range 52 kWh

akumulator comfort range

52 kWh

z 15 do 80% zasięgu w ciągu

30 minut

przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania

do

300 km

zasięguzgodnie z normami WLTP z akumulatorem comfort range 40 kWh

do

120 KM

mocz akumulatorem comfort range 40 kWh

akumulator urban range

40 kWh

z 15 do 80% zasięgu w ciągu

30 minut

przy szybkim ładowaniu DCszacowany czas ładowania

zalety silnika E-Tech electric

prostota prowadzenia

ggggg

platforma elektryczna

Platforma AmpR Small Renault 4 ma bardzo nisko położony środek ciężkości, co pozwala znacznie zmniejszyć ciężar i rozłożyć go bardziej równomiernie. Precyzyjny układ kierowniczy i skuteczna amortyzacja sprawiają, że jazda jest przyjemna. Kompaktowy silnik elektryczny o mocy 110 kW (150 KM) lub 90 kW (120 KM) poprawia właściwości dynamiczne pojazdu.

Renault 4 E-Tech electric

przyjemność z jazdy

Wielowahaczowe zawieszenie tylne, zoptymalizowane zawieszenie przednie i zmniejszona średnica zawracania sprawiają, że Renault 4 jest szczególnie zwrotny. Przyczepność i dynamika pojazdu są niespotykane w tym segmencie. Odkryjesz nowe osiągi i doznania z jazdy.

Renault 4 E-Tech electric

komfort jazdy ze zintegrowaną funkcją One Pedal

Integrując nową funkcję One Pedal, system hamowania rekuperacyjnego w Renault 4 wprowadza innowacje: podczas każdego zwalniania optymalizowane jest odzyskiwanie energii. Spośród 4 poziomów hamowania aktywowanych za pomocą łopatek przy kierownicy, tryb One Pedal umożliwia całkowite zatrzymanie pojazdu bez użycia pedału hamulca.

Renault 4 E-Tech electric

komfort wnętrza z „efektem kokonu“

„Efekt kokonu“ (opatentowana izolacja Renault) tłumi wibracje i hałas toczenia, zapewniając większy komfort akustyczny. Dzięki rozstawowi kół 1,53 m i rozstawowi osi 2,62 m komfort jazdy we wnętrzu Renault 4 jest imponujący.

zwiększony zasięg elektryczny

Renault 4 E-Tech electric

zwiększony zasięg

Jeździj Renault 4 do 409 km* po drogach z w pełni naładowanym akumulatorem. Zasięg poprawiony dzięki wysokiej wydajności silnika i inteligentnemu zarządzaniu zużyciem energii.

 

*zgodnie z normami WLTP z akumulatorem comfort range 52 kWh

Renault 4 E-Tech electric

hamowanie rekuperacyjne

Dzięki systemowi odzyskiwania energii akumulator elektryczny ładuje się podczas zwalniania lub po naciśnięciu pedału hamulca. Dziś Renault 4 jest pierwszym pojazdem marki wyposażonym w funkcję One Pedal, która maksymalizuje hamowanie rekuperacyjne aż do całkowitego zatrzymania pojazdu, bez konieczności wciskania pedału hamulca.
Funkcja One Pedal uzupełnia pierwsze trzy tryby hamowania rekuperacyjnego i aktywuje się ją za pomocą łopatek przy kierownicy*.

 

* dostępna od wykończenia techno

Renault 4 E-Tech electric

zarządzanie termiczne

Pompa ciepła współpracuje z systemem odzyskiwania energii z silnika i akumulatora, aby zwiększyć zasięg Renault 4. Zapewnia również komfort termiczny pasażerom zarówno zimą, jak i latem.

wszechstronne ładowanie

Renault 4 E-Tech electric

ładowanie prądem przemiennym AC, uproszczone podróżowanie

Renault 4 można szybko naładować w dowolnym miejscu. Dzięki ładowarce 11 kW AC kompatybilnej z publicznymi punktami ładowania, można odzyskać do 75 km w ciągu 1 godziny*.

 

Przypomnienie dotyczące ładowania AC: ładowanie prądem przemiennym o niskiej lub średniej mocy (maksymalnie 22 kW), które najczęściej spotyka się w domu lub na większości publicznych stacji ładowania.

 

*maksymalna moc ładowania jest ograniczona do 11 kW w standardowym publicznym punkcie ładowania o mocy 22 kW.

Renault 4 E-Tech electric

ładowanie prądem stałym DC podczas dłuższych podróży

Renault 4 jest kompatybilny ze wszystkimi europejskimi sieciami, a system szybkiego ładowania DC pozwala odzyskać do 165 km zasięgu WLTP w 15 minut*. Przy szybkim ładowaniu wystarczy 30 minut, aby zwiększyć zasięg z 15 do 80%.

 

Przypomnienie dotyczące ładowania DC: szybkie ładowanie prądem stałym (maks. 50 kW). Wymaga specjalnego punktu szybkiego ładowania, dostępnego wyłącznie w sieci publicznej.

 

*z akumulatorem comfort range 52 kWh

Renault 4 E-Tech electric

optymalizacja ładowania w trasie

Aby umożliwić szybsze ładowanie, Renault 4 umożliwia wstępne podgrzewanie/chłodzenie akumulatora*. Po zaprogramowaniu podróży w Google Maps, pojazd automatycznie dostosowuje temperaturę akumulatora; system doradza idealny procent energii do odzyskania.

Idealne do optymalizacji Twoich podróży.

 

*w zależności od wersji i wyposażenia

wybór odpowiedniego akumulatora

Akumulator Renault 4 comfort range 52 kWh i zasięgu do 409 km WLTP i pozwoli wybrać się w każdą podróż. Akumulator urban range 40 kWh będzie idealnym wyborem do codziennego użytkowania, a jednocześnie pozwoli na jazdę po autostradach z zasięgiem WLTP do 322 km.
Specjalnie przystosowane do nowej platformy AmpR Small, akumulatory są tak zaprojektowane, aby umożliwić ich naprawę i ułatwić recykling. Dzięki doświadczeniu Renault w elektromobilności, akumulatory są objęte gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.
Renault 4 ułatwia interwencję służb ratunkowych. Dzięki SD Switch akumulator można odłączyć od instalacji wysokiego napięcia jednym gestem. Dzięki Fireman Access pożar akumulatora można opanować w ciągu zaledwie kilku minut. Plus dla bezpieczeństwa strażaków.
Pod koniec okresu eksploatacji samochodu, akumulator, w zależności od jego stanu, można poddać regeneracji i ponownie wykorzystać do magazynowania energii do innych celów lub poddać recyklingowi. Ponad 90% kobaltu, niklu i litu zostanie zatem poddanych recyklingowi w obiegu zamkniętym* w celu wyprodukowania nowych akumulatorów.

*Recykling w obiegu zamkniętym ponad 90% kobaltu, niklu i litu jest na etapie wdrażania przez The Future Is NEUTRAL (spółkę zależną grupy Renault, zajmującą się gospodarką o obiegu zamkniętym) i jej partnerów i powinien zacząć działać od 2027 r.