system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
System monitoruje ruch pojazdów za samochodem i jeśli wykryje nadjeżdżającą przeszkodę informuje o tym na ekranie systemu multimedialnego.
asystent zmiany pasa ruchu (BSI) z systemem kontroli martwego pola (BSW)
Megane E-Tech 100% electric automatycznie koryguje tor jazdy jeśli wykryje samochód poruszający się na pasie obok i dzięki temu zapobiega kolizji.
ale również...
system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
Twój samochód poruszając się na biegu wstecznym zahamuje automatycznie w przypadku napotkania przeszkody z tyłu.
system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
Radar umieszczony z przodu samochodu oblicza bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. W przypadku zbliżenia się i ryzyka kolizji, system wysyła sygnał dźwiękowy i wizualny.
system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
Aktywny pomiędzy 70 a 160 km/h system wykonuje korektę położenia samochodu, aby utrzymać go na pasie ruchu. W przypadku przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu. System wykrywa samochody jadące w tym samym kierunku, z naprzeciwka jak również wykrywa krawędź drogi nawet jeśli nie występuje na niej linia.
aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
System wykrywa samochód poprzedzający lub wyjeżdżający z boku i w przypadku nagłego zbliżania się do niego zatrzymuje samochód. Poruszanie się w mieście nigdy nie było równie bezpieczne zarówno w dzień, jak i w nocy.
system kontroli pasa ruchu (LDW)
System ostrzega kierowcę w przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej dzięki kamerze zainstalowanej na szybie przedniej za lusterkiem wstecznym.
system utrzymywania pasa ruchu (LKA)
Aktywny pomiędzy 70 a 160 km/h system wykonuje korektę położenia samochodu, aby utrzymać go na pasie ruchu. W przypadku przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu.
system kontroli martwego pola (BSW)
Aktywny powyżej 15 km/h, ostrzega, za pomocą sygnałów świetlnych, o obecności samochodów niewidocznych w polu widzenia.
system rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
Na desce rozdzielczej wyświetlane są informacje o ograniczeniach prędkości w trakcie jazdy dzięki zainstalowanej kamerze.
system ostrzegania o nadmiernej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych (OSP/TSR)
Informuje o ograniczeniach prędkości i ostrzega o jej przekroczeniu oraz automatycznie koryguje nastawę prędkości regulatora do obowiązującej prędkości.
realistyczny widok ruchu drogowego
Megane E-Tech 100% electric z active driver assist zapewnia wyświetlanie na desce rozdzielczej modelowanego widoku ruchu drogowego w celu lepszej wizualizacji i zrozumienia warunków otoczenia.
QRescue: kod QR pozwalający zyskać na czasie
Od 2022 roku umieszczany w standardzie na przedniej i tylnej szybie Renault Megane E-Tech 100% electric, w miejscu ustalonym ze strażą pożarną dla ułatwienia ich interwencji. Kod QR umożliwia służbom ratowniczym szybki dostęp do informacji technicznych pojazdu poprzez proste zeskanowanie, oszczędzając w ten sposób do 15 minut czasu interwencji.
fireman Access: uproszczone interwencje
Chociaż akumulatory wysokiego napięcia w samochodach Renault są zaprojektowane tak, aby były odporne na ogień - zarówno podczas normalnego użytkowania, jak i podczas wypadku - pożar spowodowany przyczynami zewnętrznymi może przenieść się na akumulator. Fireman Access pozwala ugasić go w kilka minut i szybko zająć się kolejnym zadaniem.
SD Switch
Wyłącznik SD jest mechanicznym wyłącznikiem, który odłącza akumulator od instalacji elektrycznej. Chociaż nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane tak aby były bezpieczne pod względem elektrycznym w razie wypadku, zalecamy, aby strażacy używali wyłącznika SD w przypadku gwałtownego wstrząsu, aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo elektryczne.