system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
System monitoruje ruch pojazdów za samochodem i jeśli wykryje nadjeżdżającą przeszkodę informuje o tym na ekranie systemu multimedialnego.
asystent zmiany pasa ruchu (BSI) z systemem kontroli martwego pola (BSW)
Megane E-Tech 100% electric automatycznie koryguje tor jazdy jeśli wykryje samochód poruszający się na pasie obok i dzięki temu zapobiega kolizji.
ale również...

Twój samochód poruszając się na biegu wstecznym zahamuje automatycznie w przypadku napotkania przeszkody z tyłu.

Radar umieszczony z przodu samochodu oblicza bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. W przypadku zbliżenia się i ryzyka kolizji, system wysyła sygnał dźwiękowy i wizualny.

Aktywny pomiędzy 70 a 160 km/h system wykonuje korektę położenia samochodu, aby utrzymać go na pasie ruchu. W przypadku przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu. System wykrywa samochody jadące w tym samym kierunku, z naprzeciwka jak również wykrywa krawędź drogi nawet jeśli nie występuje na niej linia.

System wykrywa samochód poprzedzający lub wyjeżdżający z boku i w przypadku nagłego zbliżania się do niego zatrzymuje samochód. Poruszanie się w mieście nigdy nie było równie bezpieczne zarówno w dzień, jak i w nocy.

System ostrzega kierowcę w przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej dzięki kamerze zainstalowanej na szybie przedniej za lusterkiem wstecznym.

Aktywny pomiędzy 70 a 160 km/h system wykonuje korektę położenia samochodu, aby utrzymać go na pasie ruchu. W przypadku przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu.

Aktywny powyżej 15 km/h, ostrzega, za pomocą sygnałów świetlnych, o obecności samochodów niewidocznych w polu widzenia.

Na desce rozdzielczej wyświetlane są informacje o ograniczeniach prędkości w trakcie jazdy dzięki zainstalowanej kamerze.

Informuje o ograniczeniach prędkości i ostrzega o jej przekroczeniu oraz automatycznie koryguje nastawę prędkości regulatora do obowiązującej prędkości.

Megane E-Tech electric z active driver assist zapewnia wyświetlanie na desce rozdzielczej modelowanego widoku ruchu drogowego w celu lepszej wizualizacji i zrozumienia warunków otoczenia.

Od 2022 roku umieszczany w standardzie na przedniej i tylnej szybie Renault Megane E-Tech electric, w miejscu ustalonym ze strażą pożarną dla ułatwienia ich interwencji. Kod QR umożliwia służbom ratowniczym szybki dostęp do informacji technicznych pojazdu poprzez proste zeskanowanie, oszczędzając w ten sposób do 15 minut czasu interwencji.

Chociaż akumulatory wysokiego napięcia w samochodach Renault są zaprojektowane tak, aby były odporne na ogień - zarówno podczas normalnego użytkowania, jak i podczas wypadku - pożar spowodowany przyczynami zewnętrznymi może przenieść się na akumulator. Fireman Access pozwala ugasić go w kilka minut i szybko zająć się kolejnym zadaniem.

Wyłącznik SD jest mechanicznym wyłącznikiem, który odłącza akumulator od instalacji elektrycznej. Chociaż nasze akumulatory wysokonapięciowe są zaprojektowane tak aby były bezpieczne pod względem elektrycznym w razie wypadku, zalecamy, aby strażacy używali wyłącznika SD w przypadku gwałtownego wstrząsu, aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo elektryczne.