Podróżuj spokojnie dzięki 32 zaawansowanym systemom wspomagania prowadzenia opracowanych w ramach programu bezpieczeństwa Renault human first. Systemy sprawiają, że jazda staje się bardziej relaksująca i bezpieczna.
aktywny, inteligentny regulator prędkości, active driver assist
Active driver assist łączy system utrzymywania w osi pasa ruchu z aktywnym regulatorem prędkości (z systemem Stop & Go). Dostosowuje prędkość, uwzględniając sytuację na drodze*, utrzymuje samochód na środku pasa ruchu oraz zachowuje dystans bezpieczeństwa. W momencie zmniejszenia prędkości ruchu pojazdów, samochód zatrzyma się i wznowi jazdę automatycznie.
Łatwe parkowanie: dzięki technologiom wspomagania parkowania, opracowanym w ramach programu human first Renault, manewry parkowania będą nieporównywalnie łatwiejsze.
kamera 3D vision 360°
Bez trudu wykonasz niezbędne manewry dzięki 4 kamerom, których obraz pokazuje bezpośrednie otoczenie wokół pojazdu w promieniu 360°.
Jedź bezpiecznie! Zoptymalizowane dzięki wsparciu programu Human First inteligentne systemy wspomagania prowadzenia pomagają reagować na nieoczekiwane zdarzenia na drodze.
LED matrix vision
System automatycznie dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i pogodowych, aby uniknąć oślepiania użytkowników drogi i zoptymalizować widzenie w nocy.

Powyżej 15 km/h ostrzega za pomocą sygnałów świetlnych o obecności samochodów niewidocznych w polu widzenia.

Korzystając z informacji dostarczanych przez kamerę, system ostrzega za pomocą wibracji w kierownicy o przekroczeniu linii (ciągłej lub przerywanej) lub zbliżeniu się do pobocza (gruntu, barier, krawężników, nasypów itp.). Samochód automatycznie koryguje tor jazdy, jeżeli może dojść do kolizji lub zjechania z drogi.

Kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby informuje o ograniczeniach prędkości za pośrednictwem deski rozdzielczej i wyświetlacza head-up display oraz ostrzega o przekroczeniu prędkości*. W połączeniu z active driver assist, pojazd automatycznie dostosuje swoją prędkość do wymagań użytkownika.

Wykorzystując czujniki radarowe, system oblicza odległość między Renault Espace a pojazdem poprzedzającym i ostrzega kierowcę, jeśli istnieje ryzyko zderzenia czołowego. Kierowca może wtedy hamować, ale jeśli system nadal wykrywa ryzyko kolizji, siła hamowania zostaje zwiększona. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie aktywuje hamulce.

Podczas skrętu w lewo system oblicza odległość między Renault Espace a mijanym pojazdem i ostrzega kierowcę o ryzyku zderzenia czołowego. Kierowca może wtedy zahamować, ale jeśli system nadal wykrywa ryzyko kolizji, siła hamowania zostaje zwiększona. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie aktywuje hamulce.

Po włączeniu biegu wstecznego, samochód hamuje automatycznie, jeśli podczas cofania za pojazdem znajduje się przeszkoda.

Na desce rozdzielczej i wyświetlaczu head-up display pojawiają się ostrzeżenia o zbliżaniu się do przeszkody w tylnym rogu.

System ostrzega Cię w przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej dzięki kamerze zainstalowanej na szybie przedniej za lusterkiem wstecznym.

Powyżej 70 km/h, w razie przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu, system wykonuje korektę położenia kierownicy, aby samochód powrócił na swój tor jazdy.

Samochód automatycznie koryguje tor jazdy, jeśli istnieje prawdopodobieństwo kolizji podczas zmiany pasa ruchu lub ostrzega o potencjalnej kolizji z wyprzedzanym pojazdem na sąsiednim pasie podczas manewrów zmiany pasa ruchu.

Podczas postoju pojazd ostrzega o niebezpiecznym zbliżaniu się innego pojazdu, gdy kierowca lub pasażer otwierają drzwi, za pomocą sygnałów wizualnych (w lusterku wstecznym) i dźwiękowych (na desce rozdzielczej).

System informuje kierowcę o możliwej utracie uwagi lub pojawienia się senności.

Kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby analizuje strumień świetlny w zależności od oświetlenia i warunków drogowych oraz automatycznie dostosowuje oświetlenie.

W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, system automatycznie dostosowuje długość i szerokość wiązki świateł przednich w zależności od warunków pogodowych oraz drogowych (prędkość, zakręt).