32 zaawansowane systemy wspomagania prowadzeniaRenault Espace

systemy wspomagania prowadzenia

Podróżuj spokojnie dzięki 32 zaawansowanym systemom wspomagania prowadzenia opracowanych w ramach programu bezpieczeństwa Renault human first. Systemy sprawiają, że jazda staje się bardziej relaksująca i bezpieczna.

Renault Espace full hybrid E-Tech

aktywny, inteligentny regulator prędkości, active driver assist

Active driver assist łączy system utrzymywania w osi pasa ruchu z aktywnym regulatorem prędkości (z systemem Stop & Go). Dostosowuje prędkość, uwzględniając sytuację na drodze*, utrzymuje samochód na środku pasa ruchu oraz zachowuje dystans bezpieczeństwa. W momencie zmniejszenia prędkości ruchu pojazdów, samochód zatrzyma się i wznowi jazdę automatycznie.

 

pozostałe systemy wspomagania prowadzenia

systemy wspomagania parkowania

Łatwe parkowanie: dzięki technologiom wspomagania parkowania, opracowanym w ramach programu human first Renault, manewry parkowania będą nieporównywalnie łatwiejsze.

Renault Espace full hybrid E-Tech

kamera 3D vision 360°

Bez trudu wykonasz niezbędne manewry dzięki 4 kamerom, których obraz pokazuje bezpośrednie otoczenie wokół pojazdu w promieniu 360°.

pozostałe systemy wspomagania parkowania

systemy wspomagania bezpieczeństwa

Jedź bezpiecznie! Zoptymalizowane dzięki wsparciu programu Human First inteligentne systemy wspomagania prowadzenia pomagają reagować na nieoczekiwane zdarzenia na drodze.

Renault Espace full hybrid E-Tech

LED matrix vision

System automatycznie dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i pogodowych, aby uniknąć oślepiania użytkowników drogi i zoptymalizować widzenie w nocy.

pozostałe systemy wspomagania bezpieczeństwa

system kontroli

system kontroli martwego pola

Powyżej 15 km/h ostrzega za pomocą sygnałów świetlnych o obecności samochodów niewidocznych w polu widzenia.

asystent zmiany pasa ruchu - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

asystent zmiany pasa ruchu

Korzystając z informacji dostarczanych przez kamerę, system ostrzega za pomocą wibracji w kierownicy o przekroczeniu linii (ciągłej lub przerywanej) lub zbliżeniu się do pobocza (gruntu, barier, krawężników, nasypów itp.). Samochód automatycznie koryguje tor jazdy, jeżeli może dojść do kolizji lub zjechania z drogi.

system rozpoznawania znaków drogowych - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych

Kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby informuje o ograniczeniach prędkości za pośrednictwem deski rozdzielczej i wyświetlacza head-up display oraz ostrzega o przekroczeniu prędkości*. W połączeniu z active driver assist, pojazd automatycznie dostosuje swoją prędkość do wymagań użytkownika.

 

 

system hamowania

automatyczny system wspomagania nagłego hamowania na obszarach miejskich i podmiejskich z wykrywaniem pieszych/rowerzystów

Wykorzystując czujniki radarowe, system oblicza odległość między Renault Espace a pojazdem poprzedzającym i ostrzega kierowcę, jeśli istnieje ryzyko zderzenia czołowego. Kierowca może wtedy hamować, ale jeśli system nadal wykrywa ryzyko kolizji, siła hamowania zostaje zwiększona. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie aktywuje hamulce.

system hamowania

automatyczny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją skrzyżowania

Podczas skrętu w lewo system oblicza odległość między Renault Espace a mijanym pojazdem i ostrzega kierowcę o ryzyku zderzenia czołowego. Kierowca może wtedy zahamować, ale jeśli system nadal wykrywa ryzyko kolizji, siła hamowania zostaje zwiększona. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie aktywuje hamulce.

automatyczny system wspomagania hamowania

aktywny system wspomagania nagłego hamowania na biegu wstecznym

Po włączeniu biegu wstecznego, samochód hamuje automatycznie, jeśli podczas cofania za pojazdem znajduje się przeszkoda.

system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

sygnalizator opuszczania miejsca parkingowego na biegu wstecznym

Na desce rozdzielczej i wyświetlaczu head-up display pojawiają się ostrzeżenia o zbliżaniu się do przeszkody w tylnym rogu.

system kontroli pasa ruchu - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

system kontroli pasa ruchu

System ostrzega Cię w przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej dzięki kamerze zainstalowanej na szybie przedniej za lusterkiem wstecznym.

asystent utrzymania pasa ruchu - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

asystent utrzymywania pasa ruchu

Powyżej 70 km/h, w razie przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu, system wykonuje korektę położenia kierownicy, aby samochód powrócił na swój tor jazdy.

system kontroli

wykrywanie zagrożeń z tyłu pojazdu z awaryjną korektą kursu

Samochód automatycznie koryguje tor jazdy, jeśli istnieje prawdopodobieństwo kolizji podczas zmiany pasa ruchu lub ostrzega o potencjalnej kolizji z wyprzedzanym pojazdem na sąsiednim pasie podczas manewrów zmiany pasa ruchu.

funkcja bezpiecznego wysiadania - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

funkcja bezpiecznego wysiadania

Podczas postoju pojazd ostrzega o niebezpiecznym zbliżaniu się innego pojazdu, gdy kierowca lub pasażer otwierają drzwi, za pomocą sygnałów wizualnych (w lusterku wstecznym) i dźwiękowych (na desce rozdzielczej).

system kontroli uwagi kierowcy - ADA - Renault Espace full hybrid E-Tech

system kontroli zmęczenia kierowcy

System informuje kierowcę o możliwej utracie uwagi lub pojawienia się senności.

automatyczne przełączanie świateł - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania

Kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby analizuje strumień świetlny w zależności od oświetlenia i warunków drogowych oraz automatycznie dostosowuje oświetlenie.

światła LED adaptative vision - adas - Renault Espace full hybrid E-Tech

światła LED Adaptive vision

W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i komfortu jazdy, system automatycznie dostosowuje długość i szerokość wiązki świateł przednich w zależności od warunków pogodowych oraz drogowych (prędkość, zakręt).