Od roku 1972, model Renault 5 zyskał miano legendy. Prawdziwy symbol popkultury, jakim jest ten kultowy samochód, zawsze potrafił pokazać swoje nowe oblicze. 50 lat później, Renault 5 celebruje swoje urodziny poprzez liczne, wyjątkowe niespodzianki.
dziecko lat 70-tych
Koniec lat 60-tych i początek lat 70-tych, firma jest w trakcie przemian. Młodość buduje się, podążając pod prąd: chcemy czuć się swobodnie, modnie, głosząc równość płci.
Renault, firma otwarta na świat i wrażliwa na przemiany społeczne, tworzy gamę dla rodzącej się klasy średniej i opracowuje wszechstronny samochód o niepowtarzalnym i antykonformistycznym wyglądzie, przeznaczonym dla kobiet i młodych ludzi.
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
„zabawny i sympatyczny” samochód
Projekt 122 miał dać inne spojrzenie na segmenty małych samochodów. Specyfikacja techniczna bazująca na sukcesie 4L: samochód o tej samej charakterystyce, ale z przyjemniejszym nadwoziem i w tej samej strefie cenowej.
Podczas koncepcji, styl R5 ukształtował się już od pierwszej kreski ołówkiem. Widząc pięknie zaokrąglone kształty, Pierre Dreyfus, zwykle bardziej przywiązany do aspektu użytkowego, uznaje z przekąsem, że 122 „jest zabawny i sympatyczny”.
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
„Jestem Renault 5, usiądź za moją kierownicą”
Gigantyczna operacja wprowadzenia na rynek miała miejsce w styczniu 1972 roku: W salonach wyeksponowano 1 920 samochodów, w kolorze pomarańczowym lub zielonego jabłuszka, ozdobionych oczami na reflektorach i samoprzylepnymi bańkami na drzwiach, które zachęcają: „ Jestem Renault 5, usiądź za moją kierownicą”. W największych miastach Francji organizowane są defilady samochodów, po których organizowana jest jazda próbna, w której może wziąć udział każdy kierowca.
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
„Supercar” wielka gwiazda mediów
Zgodnie z pomysłem Simone Guibert, dyrektorki artystycznej w Publicis, Renault 5 nazwane zostało „Supercar”.
Bardzo szybko, media zostały pochłonięte fenomenem i rozpoczęła się bezprecedensowa kampania. W radio, na ekranach, w gazetach, przy drogach, Renault 5 jest wszędzie. Oryginalna kampania, przedstawiająca model bardziej jako osobę niż przedmiot, przyciągnęła sympatię publiczności. Sukces natychmiastowy!
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
mały samochód przyczyną zmian
Sposób życia rodzin całkowicie się zmienił: kobieta pracuje, przemieszcza się i potrzebuje wszechstronnego, niewielkiego samochodu.
Renault 5 wpisuje się w te potrzeby i zyskuje zainteresowanie jednej trzeciej kobiet. Jest mały, modułowy i praktyczny, mogący bez problemu ugościć cztery dorosłe osoby lub parę z dziećmi. Inżynierowie zaprojektowali z tyłu bezpieczną „przestrzeń dla dzieci”, rezygnując z drzwi i otwieranych z tyłu szyb. Bagażnik może pomieścić wszystko, co potrzebne do codziennych obowiązków i rekreacji.
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
„samochód dla każdego”
Sukces Renault 5 przeszedł wszelkie oczekiwania. Już od początku sprzedaży, termin dostawy liczony był w miesiącach. klienci zostali oczarowani powiewem świeżości. Model R5 bardzo szybko stał się samochodem dla ludzi młodych wiekiem lub duchem, dziecięcych butelek z mlekiem i spodni dzwonów.
Międzypokoleniowy - jest czymś więcej niż tylko małym samochodem dla wszystkich, jest „samochodem dla każdego”, samochodem z równie dużą liczbą wersji, co kategorii klientów: od gamy podstawowej, wersji sportowej lub eleganckiej, aż po automatyczną...
Produkowany od 1972 do roku 1985 w ponad 5,5 miliona egzemplarzy, sprzedawany na pięciu kontynentach, Renault 5 był modelem jednej marki, co więcej, samochodem dziesięciolecia!
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
kariera na 5 kontynentach
Sukces bardzo szybko został osiągnięty w Europie. W roku wprowadzenia na rynek, Renault 5 uplasował się na 2. miejscu pod względem sprzedaży w Europie, tuż za Fiatem 127. I nie zatrzymał się na tej drodze, zamierzając, w miarę wydawania nowych wersji, uwodzić nowych użytkowników.
W roku 1975, wraz z hiszpańską wersją „Siete”, Renault 5 wszedł na pierwsze miejsce podium a w kolejnym roku, Renault był najlepiej sprzedającym się modelem za granicą.
Modele R5 sprzedawane za granicą, szczególnie w ostatnich latach, stanowiły 60% całkowitej produkcji. W roku 1980, wersja 5-drzwiowa została 2. najczęściej sprzedawanym samochodem na świecie!
Renault Komunikacja - Wszystkie prawa zastrzeżone
bardziej nowoczesny i elektryczny niż kiedykolwiek
Marka Renault rozpoczęła nową erę, wprowadzając swoją własną „Nową falę”. Wzbudziła powiew nowoczesności na europejskim rynku samochodowym, stając się marką technologii, usług i energii.
Zaprezentowane w styczniu 2021 roku, Renault 5 E-Tech electric Prototype pokazuje chęć Renault do demokratyzacji samochodu elektrycznego w Europie, poprzez nowoczesne podejście do samochodu powszechnego.
Renault 5 Prototype jest kompaktowym, pełnym uroku, samochodem miejskim, który popchnie w przyszłość jedną z ikon Renault w wersji w 100% elektrycznej. Z jednej strony, model zachowuje swój zabawny i figlarny wygląd dzięki żółtemu nadwoziu w stylu „pop”, kształtowi nawiązującemu do oryginalnego designu R5 i nowoczesnemu podejściu: wykończenia i wybrane materiały są zainspirowane elektroniką, aranżacją wnętrz i sportem.
R5 świętuje swoje 50-lecie
Z okazji 50-tych urodzin, Renault 5 przeniesie Cię z przeszłości, poprzez teraźniejszość, do przyszłości!
Świętuj z nami urodziny ponadczasowego „Supercar”: czekają na Ciebie warsztaty i imprezy artystyczne, retrospekcje, wystawy i wiele innych niespodzianek.
Bądź na bieżąco z aktualnościami! Zapoznaj się z programem
urodziny R5 w barwnym świecie „pop” w sieciach
społecznościowych Renault.