Formuła Renault

Młodzi kierowcy już od 16 roku życia sprawdzają się w wyjątkowo konkurencyjnych wyścigach. Muszą zrozumieć funkcjonowanie samochodu wyścigowego, aby w jak największym stopniu wykorzystać jego potencjał i nauczyć ducha rywalizacji. W Formule 1, bardzo szybko przyswajają sobie podstawy zachowań kierowcy bolidu z 16 zaworowym silnikiem o pojemności 2,0 L i mocy 210 KM sprzężonego z sekwencyjną, 7-przełożeniową skrzynią biegów sterowaną przy kierownicy.

Przysłowie, które mówi, że potrzeba jednego sezonu, aby się nauczyć, a drugiego, aby wygrać wydaje się już nieaktualne. Utworzona 45 lat temu Formuła Renault ewoluowała z czasem jako odpowiedź na potrzeby kierowców kartingowych i innych dyscyplin inicjacyjnych. Średnia wieku startu w Formule 1 wyraźnie się obniżyła w ostatnich latach, w konsekwencji skrócił się również czas szkolenia. Jako prawdziwa szkoła kierowców bolidów, Formuła Renault szybko odkrywa lub potwierdza talent młodych kierowców.

 

Renault CLIO Cup

CLIO Cup cieszyło się zawsze olbrzymią popularnością wśród miłośników wyścigów samochodów. Od momentu startu mitycznego Coupe R8 Gordini w 1966 r., Renault Sport jest stale obecny na torach Europy i całego świata. Ale to nam nie wystarcza! W roku 2017, ponownie zorganizujemy 8 serię międzynarodowego wyścigu CLIO Cup: Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Beneluks, Skandynawia, Europa Środkowa i Chiny. 

Sprzedawane w wielu tysiącach egzemplarzy od 1991 r., cztery generacje CLIO Cup zostały docenione za ich osiągni, niezawodność i dostępność. CLIO Cup odziedziczył zalety po Renault CLIO R.S. 200 EDC z silnikiem 1,6 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim o mocy 220 KM i stałym momencie 270 Nm, połączonym z sekwencyjną skrzynią biegów ze sterowaniem przy kierownicy. Ma czym stymulować swoje osiągi!