Instytut Francuski we współpracy z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą oraz Renault Polska organizuje drugą edycję konkursu mody i kreacji tekstylnych MODETYKA.

Konkurs skierowany do studentów Akademii Sztuk Pięknych oraz projektantów mody potrwa do 26 kwietnia br.

 

Założeniem rozpoczętego dziś konkursu jest promowanie kreatywności w świecie mody i designu w Polsce. Konkurs podnosząc świadomość w zakresie ochrony środowiska związanej z przemysłem tekstylnym i nadmiernym zużyciem zasobów naturalnych ma za zadanie zachęcić do korzystania z innej formy tworzenia. Po sukcesie pierwszej edycji konkursu Instytut Francuski w Polsce zdecydował się kontynuować swoje zaangażowanie na rzecz młodych polskich projektantów oraz mody odpowiedzialnej.

Druga edycja konkursu MODETYKA jest poświęcona nowym tkaninom etycznym.

Zadaniem kandydatów będzie zrealizowanie kompletu ubioru lub sukienki z wykorzystaniem następujących materiałów:

- włókien naturalnych lub sztucznych (włókna sztuczne – otrzymywane przez chemiczną obróbkę naturalnych biopolimerów, (np. celuloza, kazeina),

- tkanin lub produktów pochodzących z recyklingu,

- tkanin inteligentnych, przyjaznych środowisku i zdrowiu,

- tkanin wyprodukowanych w ramach ekonomii cyrkularnej lub pochodzących w 100% z lokalnej
i sprawiedliwej produkcji.

 

Uczestnicy

Udział w konkursie może wziąć każda pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca obywatelstwo polskie, która jest projektantem mody (osoba biorąca udział w konkursie musi być poniżej 40 roku życia) albo studentem Akademii Sztuk Pięknych w Polsce.

 

Nagrody:

1 miejsce: stypendium na dwumiesięczny staż w inkubatorze mody we Francji lub u francuskiego projektanta mody (wartość nagrody: 4 850 euro) oraz darmowe użyczenie samochodu elektrycznego Renault ZOE na okres jednego tygodnia w 2017 roku.

2 miejsce: miesięczne stypendium na staż w inkubatorze mody we Francji lub u francuskiego projektanta mody (wartość nagrody: 2 750 euro).

Dla trzech pierwszych laureatów konkursu: prezentacja projektów na stanowisku Renault Polska podczas Święta Narodowego Francji w Warszawie (9 lipca 2017 roku) oraz podczas jednego z wydarzeń Renault Polska w 2017 roku.

Dla pierwszych sześciu laureatów konkursu: udział w pokazie i wręczenie nagród podczas Święta Narodowego Francji w Warszawie.

Renault jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który zobowiązał się publicznie do  ograniczenia śladu węglowego, a także jednym z pierwszych, który dokonał wielkich inwestycji na rzecz opracowania strategii sprzedaży samochodów elektrycznych, które są dostępne dla jak największej liczby klientów. Dla Renault redukcja śladu węglowego jest priorytetowym celem strategicznego planu Grupy. Renault należy do grona nielicznych firm, które znalazły się na liście przedsiębiorstw uznanych przez CDP za światowych liderów w dziedzinie przeciwdziałania zmianom klimatycznym.

Renault jest pionierem i liderem w dziedzinie samochodów elektrycznych, które stanowią odpowiedź na współczesne wyzwania klimatyczne.

 

Informacje i zapisy: http://www.institutfrancais.pl/pl/evs/ogolnopolski-konkurs-mody-modetyka-od-13-marca-do-26-kwietnia-2017-r

 

Konkurs na Facebooku: https://www.facebook.com/konkursmodetyka/